Märkligt.....

2012 / Permalink / 0
....att känna sig nästan normal.
Eller ja, normal var väl att ta i, galen e ja ju.....
MEn va på mitt gamla behandlingshem och pratade i Söndags, då kände jag mig normal.
Kände att jag faktiskt kommit en bit från hemmet
Att jag gjort framsteg
Att laddningen börjar släppa
Skräcken för att ta återfall är inte monumental och påverkar inte mitt liv så som det gjort.
Är lugnare idag
Idag vet jag att jag kan vara utan alkohol, vill vara utan alkohol....faktum är att alkohol tillför ingenting i mitt liv
Alkoholen har inte längre någon lucka att fylla
Jag klarar mig bra/bättre utan alkohol.
Det känns skönt.
För första gången på dessa år så har det gått upp förmig att jag faktiskt inte dricker längre
Blidde så tydligt där vi sat runt bordet på hemmet
Frågorna som stäldes var så lätta att svara på
Har inget skimmer eller önskan av att kunna dricka "socialt", vad nu d e, för mig räcker det att slippa dricka alls.
Jag är tillfreds med mitt nuvarande liv.
Fick frågor om sug
Jag har inget sug längre
Har inte haft på länge, trodde att jag på något vis hade blockerat dsessa känslor, men så är det inte
Jag mitt gamlaråfyllo har fattat, har fattat att jag inte ska dricka
HAr satt sig
Poletten har trillat ner
Förhoppningsvis har jag fattat rätt
Inte som en del andra tror mig ha fattat och åker dit så det brakar
Men så känns det inte
Känns genuint..........
Vet att glaset finns en armslängd bort, men där har det stått i snart 9 år nu.....orört
Så tror att jag äntligen fattat
Fattat att livet är utan alkohol....i alla fall för mig
Känns så på djupet idag

Fast lite märkligt är det......borde ju allt vara rosenskimrande....hmmmm....men d e d ju inte, e ju bara som vanligt, det snöar även på mig fast jag e nykter.....märkligt........ 
Till top