Ibland undrar jag vad.....

2012 / Permalink / 2
....det e för fel på mig.
Då jag var aktiv och alltid bakis o så, då hamnade jag ofta i konflikt med människor
Nu när jag e nykter och fin och ödmjuk och duktig och trevlig och bra och allt det där.......så kommer jag fortfarande i konflikjt med människor
Jag tycker fortfarande att männoskor ska göra så som jag anser
På jobbet har vi en gubbstrutt som är otrevlig, ohyfsad osocial och allmänt träig
Honom ska jag såklart be omhjälp och åsikter
Såklart går det åt helvete å jag tycker gubbfan kan dra något gammalt över sig
Idag tvärvände han och bara gick o vi satt tre stycken o bara tittade på varandra
Vem kliver fram och kommenterar.........jag.......
Varför?
Varför kan jag inte låta bli?
Vad är det för fel på mig?

Har ju gått på oräkneliga AA möten och borde veta och vet att jag inte kan ändra på andra, men så kommer det till kritan och jag har inte lärt mig något
Varför i helvete skall jag försöka uppfostra en gammal surgubbe som bara vill gå i pension och dra något gammalt över sig
Är ju helt utsiktslöst.
Men jag klarar bara inte av att folk e sånna....går inte.....å jag stoppar fram näsan i vanlig jävla stil
å som tack för det får jag i flera timmar vara irriterad och gramse
HELT I ÖNÖDAN
Om jag bara kunde fatta det lilla lilla lilla lev och låt leva
Ödmjukhet
Men det funkar inte bara ibland.


#1 - - Micke:

Ibland funkar det ju bara inte..hade en kille på ett jobb som jag tyckte var träig o allmänt dum i hövvet i början, men jag gav mig fan på att jag skulle lära känna honom, hitta hans "knappar" att trycka på så att det blev som jag ville...hittade snarare "knappar" hos mig själv att trycka på...och idag är vi bästa vänner...trodde han var en torrboll...helvete heller...en grym gubbe med speciell humor man måste lära sig för att förstå. :)



Tillönskar dig en go helg...ha de bäst.

#2 - - A:

Känner igen mig så väl, man blir så frusterad på elaka människor och på människor som ständigt ska envisas med att ha rätt.

Det är svårt att släppa taget och inse att man inte kan ändra på andra...jag kan liksom inte låta bli att försöka lite då och då...hihi

Till top