En vanlig dag bara.....

2012 / Permalink / 1
Vaknar vid ½6
Något konstigt sug i sängen, som lera, sitter liksom fast, sängvärmen vill inte släppa taget
Stretar mig ur sängen
Inte så varmt uppe, vi eldar med ved och brasan har slocknat för länge sedan, lite kallt på golvet.
Släpper ut vovven och känner iskylaregngloppsblåsten bita tag i dom perfekt skurna Y-front kallingarna....
Att det kan va så kallt.....och mörkt
Irrar runt och får på mig lite kläder
20 minuter bilfärd i en kolsäck
Ser i princip ingenting
Det är bara så svart
Lyssnar på radion
Jaha....någon lyckans ost som vunnit 134 miljoner på lotto
Känner hur jag i själen missunnar vinnaren denna vinst
Känns ju sådär lagom uppiggande att någon för all framtid kommer att slippa dessa mornar, han/hon kan åka till ett varmt land på vintern....resten av livet
Bara glida runt och ha det bra
Jag däremot har 20 års eländiga mornar med regnglopp och kalla golv framför mig
Avundsjukan spirar

MEN.......jag har en sak som är mer värd än denna vinst.....min nykterhet.....ta mig fan.....
När jag är framme vid jobbet är jag vid gott mod, avundsjukan har släppt och jag är nöjd och belåten med att jag har dragit min vintslott, nykterheten
Nykterheten är mer värd än en vinstlott.......mycke mer

Ha en bra dag 
#1 - - Micke:

Jo..lite avundsam blir man ju..men jag hoppas personen som vann får det riktigt gött resten av livet...snart är det min tur..och din kanske?



Men som du säger..ett drogfritt liv är änna snäppet bättre ;)



Ha de gött :)

Till top