Kung Alkohol

2012 / Permalink / 1
Har pratat en del om honom, men aldrig förklarat hur jag ser på min relation med honom.
För det är en man
Härskaren
Förslavaren
Han utan pardon
Som med ett hånflin bokstavligen vrider min själ
Han som ger mig synvillor och ångest
Han som gör att jag rullar i kallsvett och springer ut på min altan och jagar fantasifigurer
Han som sitter i botten på flaskan och skrattar
Jag har själv sett honom
Då är han liten med illröda horn
Då jag tömt flaskan och liket står på bordet
Då har jag snabbt vridit runt flaskan och då har jag sett honom, döljd bakom etiketten sitter han på botten av flaskan och skrattar åt mig
Inte med mig
Åt mig
Åt idioten
Åt pajasen

För mig är han faktiskt så verklig
För mig är det verklighet
För mig är han ett allsmäktigt väsen
En härskare utan pardon
En totalitär ande, som även i soljus får mig att frysa
Känslan av kall ishockeyhall kommer över mig sommatid

Så min kamp mot Kung Alkohol är personlig
En tvekamp
I kampen är jag naken, utan svärd
Kung Alkol har all makt och all världens resurser
Men jag står naken och ensam
Envis som synden står jag där, rond efter rond efter rond efter rond......
Ännu har han inte fällt mig
Naken och med sargad själ söker jag mig till mina gelikar och tillsammans står vi ensamma upp mot honom
Rakryggade hukar vi under hans vingslag
Stint blänger vi honom trotsigt i ögonen
Nakna och utan något att skydda oss med står vi där, rond efter rond.....
Men tillsammans orkar vi stå ensamma
Tillsammans värmer vi våra frusna själar.
Jag vet när nattmaran rider mig brutalt i min ensamhet att jag inte är ensam
Tillsammans orkar jag stå emot i min ensamhet en dag till

Att tampas med detta fulkomliga väsen kan te sig som en omöjlig uppgift och det är omöjligt, men man sno åt sig lite tid, få respit, hur länge vet jag inte, vet bara att det är ändligt
Ibland då någon i vår gemenskap dör och jag vet att personen fick dö nykter blir jag trots det dystra budskapet varm i min själ, att få dö nykter är det inte alla av oss som kommer att göra

Så för mig är Kung Alkohol i allara högsta grad ett levande väsen
Fast det är ju lätt för mig att se det så.......jag är ju galen..........

Puss på er därute i svinkylan och ha en bra dag i skuggan av Kung Alkohol
För det finns väl ingen frisk om orkar läsa denna galamatias

  
#1 - - Therese:

Jo, jag läser! Har läst hela din historia från början och kikar in varje dag för att se om det finns ett nytt inlägg. Det du skriver ger mig mycket!

Till top