Känns märkligt.....

2012 / Permalink / 0

....att komma till behandlingshemmet
Å ena sidan är jag därifrån för länge sedan
KLar
Färdig
Lever mitt liv och det där med fyllan är ett avslutat kapittel
Å andra sidan då jag kommer dit är det som om jag aldrig varit därifrån
Känner mig så hemtam
Märklig känsla

I livet på dagarna, då det är som vanligt ....då  ägnar jag knappt en enda tanke åt spriten.....fast det är inte sant
När jag berättar om mitt nuvarande liv för andra så hör jag själv hur jag tänker, tankarna finns där, rädsan för Kung Alkohol finns där, jag lever med det, har bara vant mig och ser det inte längre.
Vet att jag lever på lånad tid
Vet att Kung Alkohol en dag kommer att ta mig igen
Är på något sätt övertygad om det
Tror inte att någon kan stå emot på sikt
Förhoppningsvis hinner jag dö av ålderdom innan han tar mig, men om jag lever tillräckligt länge så kommer han att klippa mig längs anklarna
Det som blir mitt fall är mitt högmod och uppblåsthet.  Är jag inte nogsam i alla mina åtagande så tar han mig, somnar jag av så tar han mig, blir jag alltför uppblåst tar han mig

Hör mig själv på min höga häst
Tror att det på något sätt har med mig att göra att jag har förmånen att få vakna utan baksmälla idag
Tror att det är jag som styr, men det är inte jag som styr bussen......

När jag sitter med mitt upplåsta sinneslag och berättar hur jävla duktig jag är, så komemr det över mig
Vem fan tror jag att jag är
Bara för att jag har lyckats få några nyktra dagar så har jag gått på finten att jag skulle vara något mer än de som sitter där.
Skulle ju lika gärna kunna vara jag
Som ett bollträ träffar detta mig då jag kliver in på mitt gamla behandlingshem
PANG
Så är jag tillbaka
Minnena kommer åter.....TYDLIGT
Min upplåsta uppenbarelse pyser ihop
Börjar berätta om mig själv, sanningen, så som det faktiskt var och är
Då jag är klar och frågorna har tystnat och jag åter sitter i min bil på väg hem.....då känner jag mig sårbar och jag vet att jag lever under Kung Alkohol och jag vet att jag lever på lånad tid. Stulen tid. Tid som jag snuvat Kung Alkohol på, tid som jag vet grämer Konungen av allt elände.
Det är det som gör att jag får några nyktra dagar till

Märkligt det där med hur allting är...............för att få behålla det jag har , måste jag ge bort det.......
 

Till top