Påskägg och ......

2012 / Permalink / 1
...fina restaurangbesök.
Hade som vanligt lite flyt i helgen
Skulle lägga klart golvet i köket
Men såklart.......det går bara att klicka i från ett håll
Så.....fick riva upp hela golvet för att kunna lägga in 4 st bitar
Tog hela dagen, helgen.......suck

Men en finare middag på krogen blev det iaf
Riktigt gott
o billigt
Vad billigt det är att inte dricka sprit
Vi åt så mycket vi bara orkade till halva priset av vad det kostade mig att ta en pizza då på den tiden jag även fuktade strupen med några öl o jäger
typ 10 öl o 4 jäger o en pizza
Nu, hur billigt som helst
Gäller bara att komma i håg
Har en viss förmåga att glömma det där
Hur mycket pengar jag ödslade på alkohol, då tyckte jag aldrig att det var dyrt
Nu har jag en förmåga att gny, fast priset är en bråkdel
Så jag bjöd på notan
bara för att det är så billigt

Såklart skall en dag inte avrundas utan lite motgång
I en rondell sa det krasch i framvagnen
Ett litet gupp och nu låter det inte speciellt bra i min bil
Såklart
Så nu måste jag lämna in bilen.
Men är inte bitter för det
Eller jo.....lite
HAde ju tänkt att få igång sommarbilen i år
Åka lite cabbe
Det e gott
Men, nu blir det att byta lite jox i framvagnen på min gamla Volvo istället
Är ju inte riktigt lika roligt, men vem fan har sagt att det ska vara roligt

Nåja, påsken förflöt fint
Igår tog vi en pizza ute
Mysigt att sitta lite på en restaurang igen
Men en sak förvånar mig
Jag har inget ölsug
Jag som älskade öl o pizza
Nu firar jag med lite Cola och tycker det e hoelt ok
Mårkligt
Inte ens då jag ser andra dra i sig öl kommer suget
Det är konstigt, riktigt konstigt
Nästan så jag saknar det
Eller nä, det gör jag ju såklaet inte
Men det en da jag ibland kan känna lite sug efter är en hela sprit, att halsa brännvin
Men det är ju ganska enkelt att värja sig emot
Är ju ett minst sagt udda tilltag att halsa brännvin, det kan till o med jag inse
Fast vore lite gott.......känna värmen.....
Men men det som kommer efter är inte riktigt lite lockande
Så avstår detta tilltag idag....imorron kanske, men inte idag....
#1 - - Micke:

Jo...snart blir man väl beskattad för att man inte dricker på krogen...är ju billigt om man skippar drickat ;)



Aldrig fel med en läskedryck istället...smaskens det :)



Ha de fint :)

Till top