Efter helgen....

2012 / Permalink / 1
...kommer vardag
Typ...måndag morgon
Är ju lika segt att gå upp som det är jämnt
Fattar inte att måndagar ska vara så sega, gick ju upp samma tid i helgen o då gicke det bra
Men nu har jag masat mig upp och antar att jag kommer att kunna hålla mig vaken.....

Det sista jag gjorde i min firma vara tt sälja en moppe till en polare, såklart har den moppen nu gått sönder och problemet hamnar i knät på mig såklart
Evig garanti......*ler*
Motorras
Ok, tar tag i saken och letar igenom gömmorna och hittar en ypperligt bra motor, bara att byta, blir enkelt
Såklart........det var en annan modell, och jag får nu riva dessa två motorer och bygga ihop den till en
Sonen får hjälpa till, en annan polare får hjälpa till
Ett jätteprojekt plötsligt
Blir så trött
Men ska fixa det i veckan så det blir gjort och sedan hoppas att det funkar.

Sonen skall flytta i helgen, en polare ska flytta i helgen och vi har barna i helgen
Blir ju kul, bära kartonger.....

Det knackade på dörren häromdagen, utanför i regnet står det en äldre kille, arab och på knackig svenska frågar han mig om jag vill sälja några bilar jag har stående på tometen.
Har ju misslyckats med mitt trick, "billig bil funkar bra"
jag kikar lite misstänksamt på honom, men har ser ok ut, verkar trevlig och jag säger att visst kan du få köpa dom.
Vi diskuterar en stund och han slår till. Köper 2 st.
Han får dom grymt billigt, men jag slipper å andra sidan köra skiten till skroten.
Vi kommer överens om att han ska hämta dessa senare
Igår kommer han besök igen.
Ser att jag har en tredje bil av samma märke, som är hennes.
Han bjuder lite och vi kommer överens igen
Han köper den tredje bilen och en trasig trägårdstraktor
ett annat listigt projekt som jag misslyckats med
Köpte en trasig traktor som jag skulle renovera
Vad bra det blev
Nu får han resterna billigt
Känner mig nöjd med att bli av med 3st bilar i ett nafs
Hon som har bilen blev inte ritktigt lika imponerad, påtalar lite syrligt att hon nu inte har något att ta sig till jobbet med
.........eh.....hmmm.........tänkte inte på det.......
Så nu får jag lite att lösa i veckan
vilka möjligheter jag skaffade mig i ett nafs

Får väl se hur jag trasslar mig ur det här....... 
#1 - - Micke:

"Får väl se hur jag trasslar mig ur det här.."



Ja du..det var friskt vågat..hustrun min hade strypt mig om jag gjort nåt sånt ;)



Ha de bäst :)

Till top