I veckan.....

2011 / Permalink / 1

....ringde dom från mitt gamla behandlingshem, dom vill ha mig som sån där gammal fylltratt som det gått bra för.
Gått bra?
Fast dom menar i aspekten att jag sluppit att ta återfall, fö har det väl gått sådär......fast egentligen
Har det ganska bra utan sprit
Faktum är att jag inte längre saknar spriten, eller jo ibland, ibland längtar jag efter en flaska booz.
Halsa vodka, det är gott, men annars tycker jag att det funkar bra.
Jag vet ju att jag idag inte skulle tåla att dricka på det sätt jag gillar....typ 3 liter vin och en hela whisky, det skulle jag inte tåla.
Skulle nog dö om jag provade.
Pratade med en kompis om det igår, vi kom på att vi nog skulle kunna tänka oss en stänkare ibland, men en stänkare för oss är just en box vin och ett helrör.......eller en kasse starköl och ett helrör.....eller några helrör går också bra.
Vi kom fram till att vi nog ska hålla oss till det vi tål, dvs vatten.......
Är nog ett bra beslut.

#1 - - Torktumlarn:

Hej ditt gamla fyllo!

Tack, vad glad jag blev över din kommentar. Hade i stort sett glömt bort att jag hade en blogg. Det har hänt mkt sedan dess, bland annat har jag nu varit nykter tre månader, men det känns som tre år. Alltså, jag känner mig helt befriad från eländet och vaknar varje morgon tacksam för min nykterhet, och lägger mig varje kväll nöjd med den nyktra dagen. Har grundat med en större kunskap om mitt missbruk, men även går jag varje vecka till AA för att inte missbrukaren i mig ska ha en chans att få mig att glömma. Jag ser mitt 30-åriga drickande som ett avslutat kapitel i mitt liv. Goda nya år på dig, roligt att du fått ditt nya jobb!

Torktumlarn

Till top