Till helgen.....

2010 / Permalink / 0
.....kommer mina föräldrar ner och hälsar på
Ska bli roligt
Fast en sak oroar mig lite
Min teve fungerar inte, har inte brytt mig.
Tänker inte ha teve
Men pappa kan inte leva utan teve
Han kommer att bli oregelig utan teve
Men men....gäller att gilla läget
Hur som så ska det bli roligt att få ner dom
Vet ju inte hur länge dom kan komma hit
Pappa ska opereras i sommar, vet ju inte om han vlir bra mer, så bra att han kan resa omkring
Så ska bli värdefullt att få visa att jag har det bra nu
Har skapat en.........eh.....kommer att skapa en plats där jag trivs och där jag kan verka i harmoni
Jag o vovven
På landet

förresesten vovven
Han trivs
Han har redan rotat sig här
Är ute från det att han vaknar till jag kallar in honom
Första dagarna åt han inte ens, bara va ute, fick tvinga in honom, då blängde han på mig
Blängde och tyckte jag va utomordentligt tjatig och dum som tvingade in honommitt i hans viktiga sittande på trappen.
Han är rolig. Han bajjar inte på tomten, står vid grinden med svansen mellan benen och ser olycklig ut, då vet jag att jag måste gå iväg med honom till åkern. Då går han ner hittar bra plats, sedan skuttar han in på gården igen.
Lustigt beteende.
Men bra, riktigt bra att han gör så.
Badade honom igår
Lagom roligt tyckte han, efteråt kunde han rasa ut på tomten, springa omkring och ruska sig
I frihet, rulla sig i gräset och frusta
Tittade roat på honom hur han konstrade och sprang runt, ruskade sig, drog huvet i gräset, ramlade och upp igen
Runt huset i full fart
Är som att han får en energikick av att badas, blir yster
Är nöjd, trots tortyren med bad
Hade lovat mig själv att inte ha honom i sängen........ja ja ja...inte lätt att hålla allt
Han sover ju så gott här att jag inte har hjärta........*ler*
Till top