Regn ute....

2010 / Permalink / 0
Regn inne
Regn i sinne....
Eller ja....nästan iaf

Idag skulle ja fixa telefonabbonemang.
Till nya firman
Men fick inte det
Hade en betalnigsanmärkning
KOllade upp saken
Ja, visst så e d
Hade inte betalat in skatten i tid, visst hade skatteverket skickat ut på fel adress, men det är mitt ansvar
Så lång näsa å gå gräv ner mig
Nu e man rökt i 3 år
3 år
Sug på den du
Är ju ett ganska kraftfullt straff för ingenting
Tror d gällde drygt tusern kronor, betalade iaf in 1800 eller så, så min skuld är nu reglerad, men straffet kvarstår
Så vad göra med en firma utan telefon?
Är ju som jag ser det omöjligt att få till
Tyvärr inget vi tar hänsyn till, blire svaret
Ringde upp skattemyndigheten igen å undrade lite
MEn som vanligt när man har med en myndighet att göra
Mitt fel
Straffet ska genomkidas,
Det borde du tänkt på
Har väl alla koll på
Inget jag kan göra
Ta bort anmärkningen....d va d dummaste.......
Så....d va den firman d........
Känns ju lite sådär

Men tänker lite till
Ofta reagerar jag på att människor är giriga och och småsinta......nu vet jag varför
Den mest småsinta och giriga i detta samhälle är ju staten
Staten förlåter inte
Staten skall ha först
Staten tar
Men vad ger den tillbaka??
Inget till mig iaf
Då vaknar alkisen i mig
Vill straffa tebaka.......
Har drivit min firma klanderfritt i drygt 5 år
Betalat allt jag ska
Har Kollektivavtal och har utan prut betalt allt ocker
Å som tack för det får jag inte skaffa telefon
Ja ja ja....kanske inte helt samma sak...men d e ju i alla fall i mitt liv å det e mot staten, skattemyndigheten.
Så....vad göra nu då?
Frågade henne på skattekontoret, men hon fattade inte frågan
Så....en liten nöt att knäcka...igen då
Känner att ja börjar irritera mig på denna hära staten en del......
Tycker att det är lite väl.....

Till top