Idag...

2010 / Permalink / 2
....ska ja på auktion
Gillar att gå på auktion
Är roligt
Ropa in lite saker
Försöker sälja, men är svårt att hitta ngt som genererar pengar
Det har blivit konstiga tider
Människor är så troligt ....eh....om inte snåla så .....smarta
Alla har strategier för att kunna handla så billigt som möjligt alltid.....är lite märkligt
Förra gången jag va lite frisk...på 80-talet...då kunde man köpa grejer från thailand, sälja o göra bra pengar....idag e d vi som är thailand.....in´gen handlar....alla gör smarta affärer...
Har blivit svårt att kränga grejer....eller iaf att få betalt för det man säljer
Tror att människor är mätta på saker
HAde/har funderingar på att öppna en antik/kuriosa/loppis butik, men verkar vara en seg buissnes.

Tror att det som nog lönar sig är att sälja si kunskap, laga saker
Ska försöka köpa in gräsklippare, båtmotorer, moppr, o mc till vintern fixa iordning och sälja på vårkanten, det ror jag på
Men annars....vete fan...
Någon som har ngn bra affärsidé?
Är idel öra....

Har också funderingar på att öppna ett bed&brakfast...lite enkelt billigt o bra......men ...kräver ju en del insats det....
#1 - - irmelin:

Åh B6B är ju en av mina drömmmar :) ....and why not?! För dig menar jag. Värre vore om det vore slut på ideer! ;)

Ha en fin dag!

Irmelin i Täby

#2 - - irmelin:

Ojdå blev lite felstavat ser jag...inte B6B utan B&B ska det va förstås! ;)

Till top