Snö snö snö.......

2010 / Permalink / 3
....det falller snö
Men inne är det varmt, brasan brinner och det är riktgt mysigt, bara man slipper att gå ut, å det gör man ju inte
Pulsar omkring i jumpadojor med stora hål i, det är stadsmannamässigt, amatörmässigt och kallt.
Bär ved
Har köpt en klabbe med ved, fast latmasken bet mig och det ligger var i kärran, så då får jag pulsa ut å hämta varje gång jag ska elda lite. Latmasken är inte alltid den bästa kompisen, ångrar mig nu att jag inte tog in all ved då det var väder .......men men, bara att pulsa på

Julenn närmar sig, hör massa smarta tips på möten om hur och vilka glöggar man kan och inte kan dricak
Jag gör det enkelt för mig
Dricker inte glögg, intelar mig att varm saft har jag aldrig gillat så varför börja med det nu?
I fredags firades det på jobbet, bjöds på fika
Hällde upp lite kaffe från en termos, visade sig vara just glögg, stod där som ett fån med en kopp glög i näven plötsligt. Vad göra nu?
Blir ju fånigt, men lät den stå lite, avvaktade, sedan smög ja ut på toa och tömde skiten i handfatet.
Starkvinsglögg hade ju varit bra..........
Gäller att vara vaken hela tiden, blev riktigt snopen då jag upptäckte misstaget, fast borde ha kunnat räkna ut det

Har klarat 2 julbord i år
Det senaste i Onsdags, va på en riktigt fin krog och petade i mig sill i massor, magen str nu i fyra  hörn, endast en ång på dessa julbord har jag fått frågan om jag inte dricker
Svarade att jag inte gör det och att jag inte tål alkohol längre.
Ingen frågade mer eller tyckte något om det
Märkligt att ja hela tiden tror att någon skulle bry sig om vad jag dricker eller inte dricker
Tror väl att jorden kretsar kring mig såklart
Men det gör den inte, ingen bryr sig vad jag dricker

Värre äre me hunden, har ingen lösning på hur ja ska lösa honom.
Har förvisso löst en tid framåt, men har ingen stabil lösning, en lösnin som koimmer att funka, en bra lösning
Vet inte vad jsg ska göra
Är ett problem som mal i mig hela tiden
Funderar så ja blir blå på en lösning där jag slipper att lämna honom, men verkar som hopplöst
Alla människor jag känner har sitt liv fyllt med sitt, i alla fall alla som finns geografiskt nära, så probleme kvarstår.

I jul kommer mina föräldrar till mig.
Hör på dom att dom inte är så sugna på tt resa hit, men ska ändå bli roligt att ha föräldrar och son hemma över jul....åsså hunden såklart. Fast kommer att få jobbe en hel del över jul
å jobbet är det såklart massa att göra nu när produktionen stannar, ska ställa om lite liner och bygga o men del
Men det är roligt, roligt att vara med
Ja ja, nu ska ja ut och skotta snö
Denna förbannade snö
Snö ska finnas i alperna, inte här
#1 - - Birgitta:

Om du skulle ge ETT råd till den som inte vill dricka mera vad skulle det vara? ...

#2 - - Anonym:

Hmmm...;o), vem var det som skottade egentligen?

#3 - - Birgitta:

jaja skit i vem som skottade svara bara på min fråga ,,,snälla

Till top