Egna....

2010 / Permalink / 2
...psitiva händelser efterfrågas....hmmm......jaha....ja...då ska vi se då.....hmmm......
jaa.....
Jo, en kompis....ja just ja....egna......va d ja......
Positiva
Ska vi se då
Hmmm
njae.....blidde väl inte mer än så här du ju

Få vältra mig i självömkan, självförsakelse, världen onda sammansvärjning mot just mig, motvind, regn, fästingar,
Eller vem fan orkar bry sog om alla motgångar
Känner mig mätt på motgångar just nu
Riktigt mätt
Har blivit som ett mantra alla dessa motvalls saker
Fast....lite positivt finns, men håller lite på d
Ska se om d går i lås först
Gäller å hålla sig på mattan å inte tro på allt som kommer farande
Men en positiv sak ska ja klämma ur mig....då d för en gångs skul efterfrågasnågot...
Har faktiskt landat i det ermbarmliga att firman ska läggas ner
Ska faktiskt bli skänt
Att slippa
Att inte vara så jagad
förresten....jag har ljugit för en kund......
JAg ska inte ljuga, vet d
Men....ja....eh....d blev så...
Va så här
För en tid sedan renoverade jag, eller jag, lejde bort d jobbet tillen gubbe som e extremt duktig på dylika motorer, ja håller mest på med nya, så vill inte göra gamla klenoder till kunder, nåväl
Motorn va enl hans utsago exelente, perfekt iordning efter ingreppet
Det går en tid
Så en dag kommer kunden ner med moppen till butiken å säger att den e kass
Dvs en ett dåligt jobb av min snubbe
Nu e d så att jag vet att han inte gör dåliga jobb, har använt honom i sex år, känt honom i 15 år, å har sett hans jobb genom åren
Så troligtvis inte
Mopen va nu hårt körd å ja såg massa sakdor från en vurpa
A ja.....kunden ville at jag skulle stå för den nya reparationen på garanti
Kände väl inte för d sådär jätte mycke
HAr inte sagt till min polare att ja fått den tillbaka
Lät den stå
Sa till kunden att min mek höll på med den
Ljög.....
Nu har det gått en månad
Nu ljög jag ihop en historia om att min mek vägrar göra jobbet
Så idag hämtades den av en lite sur kund, men förstående kund
HAn tyckte lite synd om mig att jag blitt osams med min mek
Nåväl, nu skulle han lämna den till en annan verkstad...å förväntade sig att JAG skulle stå för kostnaden
Eller hur

Det va något i något han sa då han lämnade in denna moppe
Kände på mig att detta blir en skitgrej
Kände att det va bäst att inte göra ngt alls....vis av erfarenhet....har haft sånna här kunder innan, som tror att d e livstids garanti och att man kan behandla sakerna hur som helst....ja ja
Å mycke riktigt, ja hade aldrig fått betalt för detta jobbet, aldrig
Inte utan hur mycke tjafs som helst
D va inte värt d
Han kan ju skicka hur många fakturor från andra han vill, dom betalar ju inte jag iaf
Så jag rekommenderade en annan verksatd, ringde å förklarade läget.
Så nu blir iaf moppen riktigt bra fixad.....av samma gubbe som d skulle vart från början, skillnade e att nu får kunden betala d han ska utan tjafs
Å kundens felaktiga krav på mig...ja jag....ja finns ju inte då, har lagt ner butiken
Så.....lite positivit e d allt med att lägga ner

HAr faktiskt förlikat mig i att avsluta firman
Ska faktiskt bli skönt
Ska ALRIG mer ha en butik...ALDRIG mer

#1 - - Anonym:

Får hoppas att det positiva går i lås....annars verkar det ganska svart just nu....

#2 - - Anna:

Håller inte med om att allt verkar svart....du besitter en förmåga att alltid resa dej och att allt löser sig...

Lägg ingen energi på idioter, galningar eller annat löst folk...;o)

Till top