Igår på mötet.....

2010 / Permalink / 1
,,,,bjöd jag på smörgåstårta.
Gnällde lite på mötet i förra veckan, tyckte det var för många som bara lyfter dit sina feta arslen och tar en fika och i sakta ofarlig mak glider genom mötena.
Så är det, men nu tyckte jag att det va lite väl många
Detta hade tydligen tagit lite skruv....om man nu vill upphöja sig själv...vilket man ska idag...*ler*....
Så det delades bra kring borddet.
På mitt första möte hade jag inte råd att lägga en thuga i hatten
Idag bjuder jag på smörgåstårtor, av kaliber stort
Halvmessyrer var oss till ingen nytta....
Uppskattades

Under delningen framkom att en kamrat i en annan grupp mår hiskeligt dåligt, går på cellgifter och mår uselt
En kanrat som finns lite extra i min själ
Han som tog emot mig på mitt andra möte
en torsdag i maj 2003
Hade då snurrat in i mina sjuka tankar och trodde att ALLA tar återfall.
Trode det var oundvikligt, hade pratat med min mamma om saken, som ävenhon var heöt på det klara med att ALLA tar...eller får återfall.
En mycket jobbig känsla och jag vr beredd på att få mitt första återfall.
Jg visste bara inte när man skulle ta det
KAn låta komiskt nu....men då....då var det allt annat än komiskt
Dröjde mig kvar.
Upplevde honom så stor, så stark, så klok.
Kände mig som en yttepyyt bredvid honom
HAn utstrålade trygghet
Tog mod till mig och frågade honopm när jag skulle ta mina återfall
För ALLA får ju återfall
Först tittade han på mig roat och skulle skratta med mig.....men han såg i mina ögon att det inte var ngt skämt...blodigt allvar.
JAg var beredd att gå ut å dricka.
Han tittade på mig en stund
HAn hade varma ögon, men inte längre roade eller fördömande
han sa
-ja, du kan ha rätt. ALLA kanske tar återfall. MEn när, det vet jag faktiskt inte. JAg har bara varit nykter i 16 år och jag har inte tagit mitt återfall än.
Detta skönk in i mig
HAn hade inte druckit på 16 år
Men, då behöver ju inte jag heller dricka nu.
KAn vara nykter
Man måste inte. Inte på 16 år iaf.....
HAde inte det perspektivet så, eller ens nu, men det gjorde att jag kunde slappna av för den dagen
Slapp dricka den dagen
HAr sluppit en massa dagar nu
skönt att slippa

Dom ringde precis från mitt gamla ehandlingshem, undrade om ja kommer och pratar på söndag
Såklart jag gör
Skulle endast utebli pga eget dödsfall.......kanske.....dö kan man ju göra senare, så skulle vänta med det till efteråt.......
 

#1 - - Wickie:

Hej! Visst är det härligt när man utvecklas. Själv är jag i början av att avslute ett beroned - sötsaker. Stoppar i mig hela tiden. På ett vis kan man ju inte gämföra med alkohol men på till viss del känner jag igen mig i det du skriver. Jag skulle tycka det vore stort om jag inte åt sötsaker på en vecka!

Du blir nog min idol!

Wickie!

Till top