Igår....

2008 / Permalink / 1
.......köpte jag mig en ny bil.
Chryslern e kass, å jag har inte råd
Har ingen att ta till hjälp då d strular å själv hinner/vill jag bara inte skruva bil åxå.
Känner att d räcker me skruvandet som d e.
Så har under stor vånda tagit beslutet att nu räcker det med gamla bilar.
Leasade en bil.
En billigare bil
En som firman har råd med, som jag inte har problem med.
Ska byta oftare nu.
Ska inte ha ngn bil som gått mer än 10 000mil.
Punkt.
Kännd gott att ha tagit ett beslut i denna skitfråga om bilen.
Orkar å vill inte hålla på me gamla bilar, d tar kraft å energi å e totalt värdelöst.
SÅ nu har jag en liten skåpbil.
Drar 0,5l/milen
Perfekt.
Blir en låg totalkostnad på den å ja har råd att åka så mycke jag vill.
Så ska d vara,
Gör d enkelt
Så svårt d ska vara tt göra d enkelt....

Kram på er därute
#1 - - Anna:

Grattis!

Alltid en speciell känsla med nya bilar. Gubben gjorde som du för några år sedan och det var en mäktig känsla att köra en sprillans ny bil även om det är en liten skåpbil (gubbens var en liten scoda pickup.

I jobbet kör jag hyrbil ibland och då får jag njuta av känslan där annars åker jag omkring i en gammal rishög så jag är lite avundsjuk på dig... men det är ju mitt val så NJUT du!

Kram

Anna!

Till top