Fångad i livet......

2008 / Permalink / 0
....utan flyktmöjlighet.
Vara den som "det går bra för".
Vad roligt att du e nykter.
Men sen då?
Hur roligt blev d då?
Har ett uselt liv.
Känner mig monumentalt ensam.
Är defakto, ensam.
Har det tungt nu, riktigt tungt.
Tror att en depression ligger inom mig.
Det är tungt.
Firman går nu inget vidare alls, har mer fakturor än intäkter.
Men föruton firman så har jag ju ingenting, tänkte på d igår.
Varje dag åker jag hem till en lägenhet som jag inte trivs i.
Det enda jag klarar/orkar, är att lägga mig på soffan.
Tiitta på teve tills jag somnar.
Så har det sett ut länge nu, för länge.
Har inte energi att bryta döläget.
Har inte ork.
Min kropp orkar bara inte mer.
Min inre kraft börjar sina.
Mitt missnöje växer.
Har svårt att se positiva saker som händer, riktigt svårt.
För det mesta som händer är energikrävande.
Minns knappt när jag senast hade en bra dag, då det hände bra saker.
Negativismen dunkar mig i huvet.
Det svarta hålet växer inom mig.
Skulle vilja sälja firman, skaffa mig ett boende göra uppbyggliga saker.
Men min energi räcker inte.
Svårt att se någon mening i saker just nu.
Har det så otroligt tomt runt mig.
Har under lång tid dränerats på energi och nu finns det inte energi kvar.
När nu dessutom firman sviktar, ja då e de faan inte lätt.
Livet som skulle bli enkelt och bra utan alkohol, lyser med sin frånvaro.
Är bara jävligt tungt just nu.
Håglös och fet känner jag mig.
Långt ifrån bra läge.
Mitt sociala liv e inte ens patetiskt, jag har inget.
Totalt tomt.
Hade inte förmåga att förvalta alla vänner på AA, utan har sakta men säkert isolerat mig även från dom.
Till ensamheten.
Nä, inte till.......från ........från gemenskap och värme.
Är svart nu.
Har inte en aning om hur jag ska vända detta.
Kan inte
Klarar inte.
Kan vara så att jag helt enkelt har låtit firman äta upp mig.
Nu kan jag inte komma loss, sitter som fast.
Fastkleggad i en firma.
Har bara företaget, som är den största energitjuv, alla kategorier, ja involvetrat mig med.
Företaget har tagit Kung Alkohols plats som den skoningslöse krävande härskaren.
Förr krävde alkoholen min totala uppmärksamhet.
Nu företaget.
Har arbetat oavbrutet och utan rast i 4 år.
Idogt.
Långa dagar och massa energi.
Men nu vill jag inte mer.
Vill ha d gott.
Men har d inte gott.
Varför sätter jag mig i sånna här situationer?
Varför?
Vad driver mig till denna livssituation?
Nykter eller full, så hamnar jag i samma sorts liv.
Varför?
Är det självföraktet?
Svinet ska inte ha d bra?
Svinet klarar inte att se det positiva, för d finns inget positivt att få för ett svin?
Så kanske det är.
Å hur hanterar man d?
Till top