Regn regn regn...

2008 / Permalink / 1
Regn ute.
Regn inne.
Men inte i mitt sinne
Blir nog poet endera dagen....

Fast de e ett jävla väder, kan ju få den mest entusistiske att kippa efter andan.
I fredags va ja å badade, tog d lugnt.
Men nu har ja jobbat hela helgen, byggt om mitt kontor.
Lagt in golv, målat väggar, d blir så fint.
Måste ju ha lite fint på jobbet nu när ja nästan bor här.
Å ny dator å så.
Vem sa att de inte går att köpa lycka?
Fast e de lycka at ha d fint omkring sig.....nja, men e skönt och ganska mysigt att vilja vara på jobbet iaf.

Idag ska jag äta middag på restaurang, vovven får vara ensam hemma.
Ska äta mig aldeles proppmätt.
Som ett avslut på en jobbig tid.
Ska imorgon börja ta d lugnt. Göra en sak i taget.
Även om d e stressigt ska ja hålla mig cool.
Ska nog ev ta en bastu imorgon åxå.
Bara för att komma i fas.
Varva ner.
Få in känslan,
För nu är det bra med all stress och press.
Nu ska sonen och jag arbeta på i normal takt.
Göra saker mer genomarbetade.
För nu e jag liksom runt på stället, har gjort till så att det går att jobba nu....överallt.
e klar.
Känns skönt.
#1 - - Judith:

Va skönt det låter att du är så i fas nu. Grattis.
Samma ruskväder dock som hos mig men det är ju svårare påverka.

Må gott/Kramar

Till top