Å hur går de nu då.....

2008 / Permalink / 3
....med dejtandet.
Kanske någon undrar.
Jag gör det.
Kan meddela att det går sådär.
Trodde att ute i det friska samhället skulle det finnas massa friska människor.
Men träffar mest trasiga själar.
Ibland trasigare än min.
Vi, på samhällets baksida söker sig till varandra kanske.
Men så e de ju inte.
Fast tror att många på dejtsidorna på nätet har lite trasiga själar.
Har dejtat ett antal nu.
Har nog blivit 8 - 10 st.
Men,,, inte riktigt fastnat.
Hade tänkt att träffa en vanlig tjej.
Söker ingen fotomodell med högsta lönen och huset på gräddhyllan direkt.
Utan en vanlig tjej.
Va nu vanlig är......
Trodde dom flesta alla omkring mig va ganska vanliga.
Men märker att träffa tös e svårare än att byta bil......*ler*
Inte bara att skriva ut d ja söker åsså poppar de upp en enl föreskrift.
Men sant, trodde lite så.
Trodde att profilerna många skrivit med stor möda var sanningsenliga och korrekta. Bara kolla in profil, ha lite av det som söks åsså klart......amerikansk fart....
Men har söpit bort det mesta av vettet inser jag.
Det skarvas, tas bort, gamla foton.....osv.
Snyggas till i kanten lite.
Har träffat några och blivit ställd då de framgått vem det varit. Inte en grej enl innehållsförteckningen på nätet.
Lite konstigt egentligen.
Varför göra en profil som inte stämmer?
Blir ju att säga uppdagat utan pardon vid första ögonkastet.
Själv har jag skrivit sanningsenligt och lagt ut foton som dessvärre stämmer med verkligheten.
Det va inte så man gjorde nä......
Skrattar lite åt mig själv i min naivitet och kanske dumhet.
Eller dum, är jag dum för att jag tror på vad människor?
Har ingen lust att raljera över andra människor eg, känner väl att jag själv är väl rotad i glashuset.
Men ska ge ett exempel. Förresten har gett ett innan om hon som arbetade med att förändra människor i yrket, men ansåg att hon själv inte kunde tänka sig att vara ihop med någon med mina problem.
Dubbelmoralen skrek.
Nåja hon glömmer vi.,

En anna tös klickade upp mig.
Hade profil som passade mig och lite mejlande, telefon åsså skulle vi träffas.
På fotot en söt liten tjej.
I verkligheten.......ja......kanske inte riktigt söt.
Men söthet e inte det viktigaste.
Lite väl rund kanske.....
Har inget emot lite mulligt så.....men rund som en köttbulle.
Kanske 160cm.....gissar på 95kg
Nåväl inte ska väl jag döma.
När hon ler, saknas flera tänder.
Inte så tändande.
Hon har tre barn, tre olika pappor.
Är mellan två jobb å har varit mellan jobben senaste 4 åren.
Röker oavbrutet.
Såklart kostar det pengar att röka, men hon har bevisligen sparat in dessa pengar på klädkontot.
Upp till var och en att göra och se ut som man vill, men......
Hennes profil va visserligen hennes, likaså fotot, fast de var nog 10 år gammalt.
"hade inget nytt foto att sätta dit"

Där sitter jag, nyrakad, nyduschad, lite lagom uppklädd och lite lagom nervös.
Kände mig mest förolämpad.........lurad......bortgjord.
Hade passat bra om dolda kameran dykt upp, men det gjorde den inte.
Vi kom inte så mycket längre i vår relation.


#1 - - Anna:

Tragiskt... Jag har också upplevt tillfällen när folk har utgett sig för att vara något de inte är vid tillfällen där de omedelbart blir avslöjade. Själv har man försökt vara ärlig, kanske tonat ner lite för att inte lämna ut sig själv allt för mycket och möter sen en ren lögn! Man blir chockad!
Vore jag du skulle jag sattsa på något så banalt som en studiecirkel eller danskurs eller något. Ut och träffa folk och börja umgås med alla möjliga. Vem vet rätt var det är kanske det säger "klick"!
Lycka till och ge inte upp!
Anna

#2 - - Judith:

*ASG*
Sorry om jag skrattar men jag har aldrig dejtat via nätet via nån sån där grej (ännu) men kan mycket väl tänka mig det är så och antagligen därför jag inte ens ger mig in i det.
Jag har varit uppfödare i många år och bara där vet jag hur det skryts och skrävlas och visas bilder på världens snyggaste som kommer vinna varenda utställning. Men i
verkligheten ser den ut som en ful jävla kattråtta med svansknickar och det ena med det fjärde i defekter och dör efter tre månader av hjärtfel!
Inte så jäkla stor skillnad tror jag. Och jag håller med dig. Varför ljuga med bilder och vem man är? Det uppdagas ju snart ändå. Så var det med djuren med och sådana uppfödare snackas det skit om förr eller senare och så poff! så är dom borta.
Men ibland kan det ju också vara så att hon finns närmare än du tror. Och ju mer man jagar desto svårare tro jag också det kan vara. Släppa taget även där kanske. Fast jag vet, fan så lätta för mig att sitta här och säga snusförnuftigt när jag längtar efter kärlek själv.

/Stora cyberkramen till dig.

#3 - - Shoreline:

2010-08-18

Ja, varför inte träffa en riktig vaniljbrud ler

och hoppas att hon inte kör med falsk marknadsföring....ler

Till top