Å hur e de nu då?

2008 / Permalink / 1
Hur friska e dom friska egentligen?
Trodde dom friska va sådär ödmuka å fina människor.
Trodde en massa naiva saker.
Har inte lust att vara naiv längre i alla fall inte i affärer.
Har trott att godhet och gott uppsåt räcker.
 Asgarv....fuck you...hur långt upp i röven vill du ha den.....på med läppstiftet....
Blir så överkörd.

Mina leverantörer och kunder har missat en del i programmet......det där med att det finns två sidor i en affär.

En bra affär är en affär där båda är nöjda och ingen känner sig överkörd.
Så tycker jag.
Ni fattar sicken fjant jag e.
Vilken blåögd fåntratt.
Å som grädde på moset så har jag bestämt mig för att lita på människor.
Antar att de e många som vrider sig av skratt.
Hederlighet......sicket skämt.
Jag är ett skämt.
Hade en föreställniong om att det måste funka med att vara ärlig och pålitlig.
Så knullad man blir......

Har sakta svängt över och blivit hårdare.
Nu har det blivit påtagligt, märker att jag är mer vaken då jag gör affärer.
Ställer högre krav.
Är helt enkelt lite tuffare.
Mår bättre på det.
Tjänar mer pengar på det också.
Fast d e ju faan att man ska behöva vara en grinpitt bara för att bli behandlad med respekt.
Men e ett träsk det här med affärer.

#1 - - Micke:

Bara för att man tex jobbar i stegen eller vad man nu gör, så får man ju inte låta dem köra över en totalt.
Det är en sak att vara snäll när det gäller privatlivet, men i affärer är det en annan roll man måste spela, ja inte bara där utom inom hela arbetslivet, en roll att spela kompis.

Är man snäll i affärer, ja, då kan man inte sitta på två veckor, för man blir totalt FUCKAD av människor som skiter i hur du har det!

Ge dom jävlarna bara!!


Gud välsigne dig!!
:)

Till top