Fick ett mail....

2008 / Permalink / 1
...av en kille med 15 dagar i bagaget.
Läser min blogg sa han.......eh......har svårt att ta till mig att ngn faktiskt läser.
De va inte d nu, utan om nynyktra dagar.

VÄckte naturligtvis tankar i mig.
Såklart fick jag en påminnelse om att jag
1. Inte är osårbar
2. Inte skött mina möten
3. Minnena från min första tid
4. Tacksamhet att jag faktiskt sitter här på jobbet idag......INTE bakis.
5. En påminnelse om vad som är viktigt i livet.

Så va ett bra mail
Huruvida jag kan hjälpa eller ej har jag ngen aning om, men tar tillfället i akt att må lite bättre själv.
Skrev ett svar.
Ett ärligt svar.
Finns ju inga t4rix att ta till.
Inga genvägar.
Utan som jag ser det är det junegentligen ganska enkelt.
Gå på möte och gör som dom säger......då blirt ja nykter vare sig jag vill eller ej.
Fast enkelt bara i teorin.

Hoppas iaf att den vilsna  själen hittar det jag hittat....nykterhet och mening med livet.

Kram på er därute i värmen
I helgen ska ja vara ledig.
Helt ledig.
Ska sola o bada.
Ta d lite lugnt.
Softa.
Cabba lite.'Eller kanske en tur på moppen.
Får se.
Ska iaf ta d soft.
HAr stängt butiken några lördagar framöver....kände att d va läge till d.

Kram på er därute i solen
#1 - - Bara Jag:

Jag orkar inte mer. Jag har kämpat ensam med barnen, ekonomi, jobb och släktskap.



Efter ballat ur några gånger på fyllan så anser de att jag har alkoholproblem - vill inte skylla på dom eller problemen men det är just då de har kommit upp.



Varit som en boll man pressat ner i vattnet. Alkoholen har släppt upp bollen som blivit en bomb.



Nu orkar jag inte mer.



Efter att fått - tja jag vet faktiskt inte än och kan skriva mycket om vad som hände men antingen var det en hjärnblödning, stressreaktion eller borelia och syskonen (bröder) om jag levde eller ej så har jag nu även förlorat detta fotfäste.



Jag har försökt i så många år......... att få ett nytt jobb, en partner värt namnet, gått i terapi osv.



Det enda som återstår är nu bedövningsmedel dvs alkohol. Jag har inget kvar. Fel - jag har allt, mina barn men jag orkar inte mer. Farföräldrar finns inte längre kvar heller och har inte gjort så sedan pappan dog.



Det enda som stillar min smärta är alkoholen. Jag klassar mig inte som akoholist men gått på AA-möten några gånger då jag vet att jag har det i generna och varit på gränsen.



AA hjälper inte. Jag vill bara ha frid.



Har du något råd?



Ps. Jag har redan börjat gå under och jag vet det. Tar iaf taxi till och från stranden då jag vet att jag inte kan köra. Billigare än köra ihjäl någon....

Till top