Daglig reflektion från AA

2008 / Permalink / 0
Ska försöka lägga ut lite dagliga refektioner.
OM ja får tummen ur vill säga.......

Dagliga Reflektioner 28 juli.

DE SOM FORTFARANDE LIDER.

Låt oss stå emot det högmodiga antagandet, att därför att Gud har gjort det möjligt för oss att klara oss bra i ett avseende, så är vi utvalda att bringa en frälsningens nåd åt alla.
A.A. COMES OF AGE,p.232.

AA-gruppen finns till för att hjälpa alkoholister att uppnå nykterhet. Antingen den är stor eller liten, fast etablerad eller alldeles ny, antingen den lyssnar på talare, har diskussionsmöten eller läser AA-litteratur, så har varje grupp bara ett existensberättigande: Att föra budskapet vidare till de alkoholister som fortfarande lider. Gruppen finns där, så att alkoholisten kan hitta ett nytt sätt att leva, ett liv fyllt av glädje, lycka och frihet. För att tillfriskna behöver de flesta alkoholister stödet från en grupp andra alkoholister som delar sina erfarenheter, förhoppningar och sin styrka med varandra. Alltså är både min nykterhet och AA-programmets överlevnad beroende av att jag är fast besluten att sätta det viktigaste först.


Inte enkelt att föstå att det viktigaste jag har är nykterheten.
Utan nykterhet så faller allt
Som ett korthus i motvind.
Gäller att minnas att inte föringa eller förstora.
För mig var gruppen allt d första stapplande dagarna i min nyvunna nykterhet.
Ibland ser jag att vår grupp e allt för ngn annan....vi för budskapet vidare efter bästa förmåga.


Till top