Tur....

2008 / Permalink / 2
...att jag inte skrotade min blogg.
Känner lite lust att skriva.
Har ju varit singel ett tag nu.
Håller på att kika lite efter ny dam. Ogillar singellivet. alla polare har ju relation och blir litekonstigt att umgås närman är singel. Så blivitganska ensam.
Testat lite nätdejting.
Visst finns kvinnor i mitt liv, men ingen med relationspotential....eller hur man nu ska uttrycka sig.
Hur som..
Dejtade en kvinna en Lö för ngn vecka sedan från nätet.
Pratade på tel.
Hade hyfsade samma inställning till livet, så verkade bra. Utseende, som e ganksa viktigt för mig, hade hon åxå.
Träffades en kall eftermiddag.
Hunden B va med och hin gillade honom.
Hon var mycketsnyggare i verkligheten.
Hade ett ganska trevligt sätt.
Vi käkadeoch pratade en del
Har bestämtmig förattvaraärlig ang. mitt tidigare liv, i alla fall berätta att jag inte dricker.
Denna dam arbetade med människor och var utbildad och insatt i ämnet, vilket gjorde attjag kände mig ganska trygg med henne och vipratade en delommitt tidigare missbruk.
Tack o kram
Så fick jag ett mail.
Där stod att hon inte kunde leva med mina problem.......?
Stod mycke mer, men ungefår så.
Ringde upp henne och hon sa ungefär så igen.
Accepterade först hennes reaktion, men kom på att hon arbetetade med människor i olika situationer.
Analyserade lite vadhon sagt och skrivit.
Blev ledsen och lite sårad.
Det hon egentligen sa var attmina prblem är bestående.
Förändring för någon går inte.
Du är jätteduktig, klapp på huvet, sitt fint nu.......men till mig duger du inte ditt fyllo.
I klartext en gång fyllo alltid fyllo.........oavsett.
Tänkte på detta lite.
Kände mig nedslagen och ledsen.
Bankadi huvet av mitt eget liv......ett för mig, passerat liv.
Detta varförsta gången som jag upplevt mitt tidigare liv somen balastning.
Att min kamp mot ett "normalt" liv är meningslöst på riktigt.
Visst höra om å berömma på avstånd, men kominte hit ditt fyllo, vi vill ha riktiga människor.
Detta har fått mig lite fundersam.
Kanske inte kan slänga upp mitt liv bland "friska" hur som helst.
Kanske ärdet så att jag nog får formulera om mig lite.
eller ska jag söka bland likasinnade.
Ngn nykter alkoholist?
men vill inte ha ngn nykter alkoholist.
varför, jo av den enkla anledningen att mitt tillfrisknande villjag sköta på AA, inte i sängkammaren.
Fast......skulle jag träffa en kvinna med D, så kommerinte de att avgöra.
då spelar d ingen roll, d jag inte vill ha är en nynykter.........så....
Men är jobbigt att finna rätt plats i livet.
Balansen.
Intigriteten.
Är ju van att prata om mina problem på AA,därfolk fattar vad man säger. Friska fattar ju inte.
Hör ju inte.
Lyssnar inte.
På AA är mitt livshistoria en bland andra, ute, tydligen ganksa kontroversiell.
Ledsamt och trist.
Trodde att 5år varen ganska lång tid.
Trodde att de hörde tillmin historia och att jag kunde gå vidare nu.
Skapa en riktig relation.
Kanske jag kan, kanske inte.
En ny utmaning står vid dörren.
ska ta denna utmaning och lära mig att umgåsmed friska människor utan att skrämma eller vara udda.
Använda min kunskap och mitt förnuft då jag talar om mig själv.
Vill verkligen inte låta detta bli en motgång utan ta d som en lärdom.
Problemet är ju närjag fårrakafrågor,måste ju svara då...lika rakt, å dom som inte tål de svaret får väl lära sig att inte fråga på det sättet.
Sen ärdetju såhär med just denna kvinnan.
Vill inte ha någon inskränkt kvinna,som själv höjt sig och satt sig på pedistal. Var ju i den meningen ganska bra att hon sa som hon gjorde, hade ju varit trist att lägga mer tid på henne.........då hade jag blivit besviken,när jag efter ett tag upptäckt denna ruttna människosyn.
fast visst kändes det.......
Kram på er  
#1 - - Torktumlarn:

Hej igen, kul att se att du lever och skriver igen. Ja, ditt inlägg om dejten tål verkligen att tänka på. Ärlighet har sina nyanser, och jag tror man får vara försiktig hur man lägger fram saker och ting. Som du skriver så funkar nog inte AA-samtal ute i verkliga livet, där får man nog linda in den så kallade sanningen på ett annat sätt, det handlar ju faktiskt om hur man presenterar saker för hur de blir mottagna.
Det är som livet är, inte vitt, inte svart utan olika gråtoner från dag till dag. Just nu är jag helnykter och har en bra period där det är mer vitt än svart i tonen.
Ha det bra!

#2 - - Judith45:

Kul att du är tillbaks. Tittade precis "bara" förbi och såg detta.
Ja, du relationer är inte det lättaste här i världen. Det är jag också ett levande bevis på. Och hur ärlig kan man vara? Jag har alltid tyckt ärlighet och sanning är bäst men den får nog kanske linda in lite som ovan person skriver. Men fan vad det är svårt. Ge inte upp. Du finner säkert någon men det kanske gäller att "Ta det lugnt". /Kram

Till top