Inte så lätt....

2008 / Permalink / 2
....att sluta skriva.
Har fått blodig fingertopp.....eller va d nu heter....
Men har lite bekymmer nu.
på firman.
Den där jag anställde.
Håller inte måttet.
Myglar och vill inte ta i.
Har varit hos mig i 10 månader nu..
Trodde d skulle bli bra, vara smart att anställe en kille runt 50....
Va ju så där....e tröttå ganska oinspirerad, villmest fika och prata meningslösheter.
Inte en enda ide eller förslag har kommit från honom.
Inte en gång att han ligger före eller "brinner" för ngt.
D enda e att gå hem å at vara ledig.
Va ledig 3 veckor över jul, jobbade 4 dar åsså sjukskriven 3 veckor å ska jobba halvtid hela feb....
Är inte ok.
Långt därifrån.
Men har inte bestämtmig än.
Inte riktigt.
Men troligtvis får han sluta.
Kan ju inte ha en fåntratt där som drar ner tempo och arbetsmoral.
Sonen tycker också att han e myglig å får täcka för honom.
Har sett, men tänkt som så att han nog kommer igen, kanske e osäker eller vad som.
Men har denna vecka insett att d inte e så.
e nog dessvärre en myglare.
En kille som hellre e ledig och gör ingenting.
INTE va ja behöver.
Vill ha tag på ngn som vill jobba å skapa ett bra jobb.
Men verkar inte finnas ngn sådan.
Konstigt egentligen.
Detta är den tredje killen som varit hos mig från arbetsförmedlingen.
Kanske e de så att man hamnar där för att man inte vill.
vet inte. Men tycker d verkar konstigt att de som varit hos mig inte velatlite mer.
Konstigt.
Men har lärt mig att människori den friska delen av samhället inte alltid är såarbetssamma av sig.
Skumt sätt att leva på i alla fall, skulleinte jag vilja.
Va mer energisk och arbetsam då jag söp.......
Ja ja.
Kommer en kille på Fre och hjälper till så får vi se sen.
Ska skola in den gossen stenhårt från dag 1............*ler*

 
#1 - - Micke:

Surt med folk som är på det viset, ett stort företag? ok, då kan man glida undan kanske, men ett som ditt? ja, då märks det direkt!!
Ut me han!!

Ha de gott i nykterheten, det har jag!
:)

#2 - - Annelie:

Det har ju gått en tid sedan du skrev detta. Men jag tycker absolut att du ska kicka honom.
Ha det gott och jag önskar det går fortsatt bra för dig.

Till top