Måste.......

2008 / Permalink / 1
.......erkänna en sak
Ibland, fast bara ibland, saknar jag faktiskt drickandet.
Å vad saknar jag då.
Jo just d där att må skit på morronen, i kylen står några kalla
Ta en kall öl eller fyra....ja ja då...fem på morronen
Känna illamåendet försvinna, d va inna ja började spy
Känna den goa kalla ölsmaken å veta att snart mår ja bra igen
Dom timmarna......ja ja då....den timmen.......känslan när baksmaällan ger med sig
Ha kalla Pripps i kylen
Det kan jag faktiskt sakna
Eller sakna e fel ord.........d e sak med drickandet som jag minns positivt.

JA JA JA .........hur friskt e d då?
Supa huvvet i bitar i minst ett dygn inna man kan få en mysig timme.....kanske inte låte klokt
Men vem fan har sagt att ja e klok
e ja ju inte.....inte d minsta
Iaf inte då d gäller alkohol
Är ju alkoholist
Fast en onormal alkoholist
En alkoholist som inte dricker
Det normala tillständer för alkoholister e att vi dricker
Vi gillar att dricka

Men är riktigt glad över att vara på jobbet idag, utan skakningar utan spyor, så i d stora hela så e den dära timmen av välbehag ganska enkel att avstå
Men ibland,,,,,,,,fast bara ibland.........skanar jag den där goa kalla ölen på morronen
Sitta i köksfönstret å kika ut på fåntrattar som e på väg till jobbet, å dra i mig öl.......
#1 - - sötbollen:

Hehe, vassego!! Hoppas du lyckas hålla dig från spriten!! Kram å god jul!!!

Till top