Den Fete Grisen......

2008 / Permalink / 1
,,,gör sig påmind.
Kom in en ledsen gosse i butiken.
En kompis.
En kompis som var med då den fete grisen va som värst.
Som darrande och livrädd stod där han stod, vägrade att ge med sig.
Visst va jag åxå lite skärrad då, men han var livrädd.
Men hade ryggraden och modet att ståp upp.
Stod kvar.
Bad grisen darrande att dra åt helvete,
VI höll ihop då,
Nu har Den Fete Grisen åter visat sitt äckliga tryne.
Denna gång i annan maktposition mot andra svaga, nynyktra.
Sist han va igång blåste han en tjej på ett hus, nu har Den Fete Grisen kommit på hur man får fitta.
Man manipulerar naturligtvis nynyktra tjejer på behandlingshem.
Tar information, är stöd åsså använda ALLT man kan om denne å knulla på henne.
Listigt.
Men korkat.
Nu har Den Fete Grisen doppat i fel hål.......å fär många.
Nu har tjejerna fått några dagars nykterhet och genomskådat honom.
Å vill agera mot honom.
Såklart e ju ett gammalt fyllos hjärna fullt med hämdaktioner och boillträn å sånna dumma saker.
Men även jag har varit nykter några dagar nu.
HAr lite kontakter.
Ringde ett samtal till min gamla sponsor.
FIck tag på rätt personer, med makt.
Som sitter över hans chefer.
Så nu har kompisen fått adresser och lite tips om hur man kan göra.
Min kompis har ine haft det så lätt med nykterheten, har bvara 2 år, men när han ville ha hjälp kom han till mig.
Tar det som en stor komplimang.
Att jag dessutom råkade ha möjlighet att vara behjälplig gör ju inte saken sämre.
Den Fete Grisen, som va så flott, bor numer i en husvagn.
Den feta mercan är borta, lika borta som han själv.
Å nu,,,,,,nu kan vi se till att han blir arbetslös.
Inte utan att det gläder en gammal frusen själ.
Hut går hem
Å jag är SÅ JÄVLA GLAD att jag inte gav mig på honom sist.
Lät honom gå då, fast jag hade slagläge.
Men sänkte mig inte då å ska inte sänka mig nu.
Men skadeglad får man väl vara.........eller e d skadeglädje eg?
Det är ju defakto så att han skadar människor.
På riktigt skadar människor.
Det har man faktiskt ingen rätt till.
#1 - - Susanne:

Rätt att skada har man väl absolut inte. Men för sin egen skull kanske man ska vara försiktig med att lägga alltför mycket energi på skadeglädje. Finns ju så mycket annat och bättre att lägga sin energi på menar jag. Som det du gjorde. Sätta lite bollar i rullning.



Följer din blogg. Gillar det jag läser. Både bra och dåliga dagar. Du hänger i i alla fall. Och det är huvudsaken.

Till top