Tröttheten......

2008 / Permalink / 3
.......är monumental.
Känner mig sååå sliten just nu.
Har nog ngn liten infektion i kroppen, förkylning, eller annat tröttande.
Sonen har varit seg ett tag så kanske från honom jag fått ngt försegande.....
Idag kom jag bara inte upp ur sängen, fick ringa och säga att jag kommer senare.
Funkar bara inte att gå upp.
Känns konstigt att inte orka stå på.

Ensamheten slår mig i huvet igen.
Va trist att det inte funkade med henne, hade så gärna velat ha en vettig relation.
Fast gäller ju att inte vara desperat och dra på sig någon man inte funkar med.
Gäller att ta det lugnt.
*ler*
D där ta det lugnt är ju hopplöst.
Så jävla svårt.
INte alls så enkelt som d låter.
Gör d enkelt......hmmm
Inte lätt i livet.

Tog en tur med vanen i helgen.
Kikade runt lite.
Va på Smögen, å på hemvägen åkte jag stranden på vänern.
Vilka ställen det finns.
Ganska öde sandstränder.....långgrunda ochhärliga.
Hunden e en badkruka.
Går bara i till knäna, sen fegar han ur.
Men va härliga dagar.
Hittade en ö som var till salu.
Tänk att kunna bo så.
Men e ju ensam och skulle aldrig falla mig in att skaffa ett sånt ställe själv.
Vore ju öken.
Men traskade runt och kikade.....mmmm
Vilket ställe
En liten bro ut på ön, eller ö, kanske mer va en halv ö.
En badvik på ena sidan å öppen sjö på den andra.
Helt perfekt.
HUvet snurrade igång direkt.
Hade jag haft en vettig relation så hade jag velat att vi skulle slå ner bopålarna där.
Skulle tom kunna tänka mig att pendla igen bara för att kunna bo så.
Men men men ........d va i drömmen det.

Funderar mycket på det här med relation.
Har aldrig haft några som helst problem med att ha relation, men nu verkar det helt ha låst sig.
Kanske e åldern.
Alla bra e upptagna.
Redan paxade.
Men ska ta tag i det aktivt framåt hösten igen.
Försöka hitta en kvinna att dela livet med.
Tillfälliga lösningar finns det, men inte denna dära goa som jag vill dela med.
Kanske är för kräsen.
Kanske har för stora krav.
Kanske är en udda gosse.
Kanske massa saker.
Men tror att jag bara inte sökt på rätt sätt.
Har missat henne.
Gått i fällor och trott massa saker.
Hon finns därute, ska bara hitta henne.
Fast hon e en rackare på att gömma sig..........*ler*
Men den som söker skola finna......e rente så?
Är ju egentligen det enda som saknas i miutt liv nu.
En livskamrat.
Å faktum är att nykterheten har gett mig så ycket redan så det är nästan fråckt av mig att begära mer.
Men känner mig så i behov av ngn att dela med.
Känns konstigt att känna så.
Inte riktigt vad jag brukar känna.
Känna mig ensam.
Fast beror väl på att jag startat eget åxå, är ju det ensammaste man kan göra.
Trots att sonen är här så står allt som oftast ensam i beslut och med bokföring och geldänärer.
Kanske är en känsla bara, men den finns där och är verklig för mig.
Vet dessutom att jag har ganska mycketr att erbjuda så eg borde det vara en enkel match, men det är inte det.
Är svårt.....

Kram
#1 - - Mona:

Om du slutar söka så kanske hon bara dyker upp. Kan du inte också försöka ta in sonen mera i alla beslut och planer? Han verkar vara en jättefin kille.

#2 - - stefan:

inte läst mer än nåt inlägg i din blogg, men jag håller emd dig. Men problemet är ju också att läsarna är tjejer mellan 13-18. Och uppenbarligen så uppskattas det inget djup där. Så man får väldigt lite respons på de inlägg som itne handlar om tv-serier eller kändisar. Alt outfits.

Folk tröttnar väl på det antar jag.

#3 - - stefan:

Jo hon finns där ute, och jag tycker inte att man ska behöva sänka sina krav alls. Så länge man söker efter det man vill ha, förutsatt att man vet vad det är ;).

Var bor du? skåning?

Till top