Idag.....

2008 / Permalink / 1
...hade d varit gott att sefter jobbet kunna gå på krogen.
Käka och dricka öl.
HAde det inte varit som de e så hade jag ikväll suttit på krogen.
Beställt in öl efter öl.
Låtsas ha med tidningen och sitta och läsa samma sida igen å igen å igen.....inte fatta.
Tills krogen stängde och jag vinglade hem
I tron att jag haft en trevlig kväll.
Imorgon bitti skulle jag ta några öl.
Sonen kunde ta verkstan en enda dag, den här dagen har jag förtjänat att vara ledig.
På dagen några pavor vin.
Skulle nog låtsas städa eller låtsas fixa något annat.
Nä...skulle låtsas att jag övade och spela gitarr.
Somna i soffan vid ett tiden....bladig.
P kvällskvisten skulle jag gå över tiull krogen ige,
Låtsas att jag vill läsa tidningen...åsså trevligt att träffa lite folk...det har jag förtjänat.
Förtjänar mycket när jag bårsat upp mig lite.

MEN....så blir det inte.
Har tagit ett beslut idag.
Ska lägga mig nykter....imorgon får jag se, men inte idag.
Så förtjänar inget annat än att sätta mig framför teven ikväll.
Kika på ngt...kanske kvalhockey.
Det är vad jag förtjänar.......må gott.

Synd att jag försatt mig i den situation jag gjort, för hade varit gott ikväll att berusa mig....riktigt gott.
Fast vet.......

Kram på er därute i våren
#1 - - Judith:

Nä, eller jovisst, EN kall pilsner men vi vet ju....
Det funkar inte så.
Goare då sitta hemma i soffan eller gå ut en sväng med jycken på en vårpromenad och se lite människor, träffa nya och prata nyktert. Det går det med. ;)
Ta en sväng med hojen eller den cabbade bilen.
Skit i hockey! Ut i våren och ta en fika :)

Och jäkligt mysigt faktiskt upptäcka man kan göra det nyktert numera. ;) Tycker i alla fall jag.

Många cyberkramar 2U

Till top