Idag e det dag igen

2008 / Permalink / 3
Fast en speciell dag.
Min 5 årsdag.
Har idag varit nykter i 5 år.
Annat var d den där dagen 2003-04-04
http://iettgammaltfylloshuvud.blogg.se/dag_1_till_10.html
Dag1
Brrrrrrr
Hade dagarna innan liksom tappat fästet.
Igår vaknade jag och skulle gå till jobbet, spydde hängande över räcket, till det inte fanns något kvar i mig.
Gallan tog slut.
Grönt segt slem rann efter min haka.
Kunde bara inte gå å jobba, gick inte.
Tidigare på dagen hade E kommit ut till mig, kunde inte stå riktigt, så pratade med henne stående på knä på altanen.
Nu idag, när spyorna, eller d gröngula slemmet äntligen slutar och hulkandet tar lite paus.....ja då, gissa, dricker jag mer. Vaknar sedan för andra gången detta dygn på mitt köksgolv.
Brrrrrrr......vilka härliga minnen.

Hmmm....kanske går det bättre idag. En Gin Tonic.
Blev lite sugen.
Kanske EN kall öl, vore gott.
Eller nu vet jag, ska dela EN flaska vin med henne ikväll.
Det går nog bättre nu.
Tror ni inte?
Varför inte?
Skulle det int funka?
Varför då?,,,,Har ju lärt mig nu.......
Förresten påminner lite om alkoholistens nationalsång
Vers 1
Aldrig mer, jag ska ALDRIG mer dricka.
Vers 2
Denna gången går det nog bättre.....

Så........NÄ.
Inget att raljera över/med egentligen.
Ska blänga den här dagen i nyllet åxå.
Men va faan, får väl vara lite glad och skita i den här jävla alkoholen en enda dag......
Men si d går inte det.
Listig, Falsk och stark.
Det är min enväldige härskare Kung Alkohol.
Så ska bevaka denna jävul även idag.
Ge faan i det första glaset idag, så kanske jag får nåden att somna i min nyfunnes varma famn ikväll.
Å i morgon bitti spyr jag inte galla över räcket, utan går en promenad med hunden.
Köper färskt bröd och frukt och ger min vän en bra frukost.
Sedan tar vi en tur på hojen.
Åker till någon mysig plats och tar en glass/fika/middag eller vad hon nu kan tänkas vilja ha.

Faaan vad tråkigt livet är utan alkohol.
Tänk va roligt jag hade med spriten ändå.......................

KRAMAR ER ALLA som ids läsa min blogg.

KRAM KRAM KRAM
Å jippihej detta gamla fåntrattsfyllot har krånglat sig igenom 5 år av nykterhet.
Å INGEN, inte ens Kung Alkoh0ol kan ta desdsa år ifrån mig.
Dessa dagar har jag......he he he.....Snuvade honom på dessa år.....hoppas han våndas denna djävul Kung Alkohol.
JAg vet....han tar mig när han vill...eller jag låter honom ta mig.
Fast ändå.....dessa år KAN han inte ta.
Dagen idag
En annan dag då
http://iettgammaltfylloshuvud.blogg.se/daga_176__200.html
På behandlingshemmet.
Fick min Gelenek kurva, eller hur han nu stavar.
Va inte så kul dag.
Mina första 100 dagar
Ångest.....hmmm....jkag har aldrig ångest numer
http://iettgammaltfylloshuvud.blogg.se/dag_51_tll_75.html

Eller då jag slog ut bilrutan i ren frustration en morgon.
Eller massa andra saker.
Sitter och kikar i min blogg.
Det har gått några dagar
Människor har kommit och gått men min nykterhet bestått.
Alla människor från dag 1 är ute ur mitt liv nu.
Ett nytt liv är skapat.
En ny tillvaro.
En riktig tillvaro.
Idag är en dag att ta tillvara.
Ska vara en god medmänniska idag.

Kram
Er Vän
Ett Gammalt Fyllo
#1 - - Judith:

Blev riktigt tårögd när du skriver om att du ikväll förhoppningsvis ligger i din nyfunna väns famn. DET önskar jag dig verkligen (och avundas lite tyvärr)
Fy fan, vad livet är bra utan kung Alkohol! Så du får uppleva detta nyktert. Jag längtar som fan efter det också... Men nej...nu var den jävla längtan där igen ju....ner i din mörka håla....umpf...sådär ja, nere igen. Ingen längtan här inte. Bort, bort med sådan onödig energiåtgång.

Lycka till goa du. Önskar dig så mycket och särskilt att du kanske funnit en vän! :)

#2 - - Anna:

Grattis!
Det är så härligt att läsa om din glädje! Jag beundrar dig som klarat denna fem år långa kamp och inte räds eller ger upp inför faktumet att resten av livet också kommer att vara en kamp.
Jag hoppas du har fått många kramar och mycket medvind - det är du värd!
Anna!

#3 - - S...:

Ramlade in här.. började läsa.... 5 År är grymt!! Grattis!!

Till top