Dagen flyter på.

2008 / Permalink / 2
Pratade med hon denna dära nya på tel.....hmmm...kallas fom nu A.
A va lite bervös för att komma till mig. Längtade efter mig sa hon.
Jaha...längta efter mig......Ett Gammalt Fyllo.....
Hmm

HAr berättat för henne, men hållit igen lite, vis av erfarenhet.
Hon vet inte att jag bloggar.
Det e som det e med det.
Måsdte berätta och låta henne läsa om hon vill.
Men känns så naket att lägga ut sig såhär.
Inte riktigt läge att ge henne denna adress än.
Känner inte för det, samtidigt som det känns som om jag ljuger för henne då hon inte vet.
Vill ju vara ärlig, men inte dum ihuvet.
Har ju fått lära mig att förhålla mig i affärer, ska jag förhålla mig i kärlek åxå?
Kan ju ja fundera en stund på.
Ja ja ja, skit i d ida.
Idag ska jag njuta av livet.
Å gör det åxå av bästa förmåga.
OM några timmar kommer hon hit, till jobbet.
Ska vara här en stund och sedan åker vi hem till mig.
Mysig kväll hemma.
Fast lite orolig för att hon har för stora förväntningar på mig.
Får ju betänka att jag e en ganska vanlig gosse numer.....
Är inte direkt nervös, men vill gärna att det blir bra.
Lite pirrig kanske.
Hon e lite lustig, fast e väl alla kvinns, håller en avhållsam stil, men glider iväg då hon slappnar av lite och jag märker/hoppas på att under ytan finns en fullblodskvinna.
Tror d.
Har ju faktiskt träffat d där konstiga förut, ska inte påstå att jag kan dom, men lite ledtrådar har jag som jag kan tyda.......å tyder så......*ler*........DET lockar mig......Hela hon lockar mig.
Trivs got i hennes sällskap. Är så otvunget och enkelt.
Fast hon har lite skaraborgsdialekt, får mig ibland att tänka på Eddie Meduza.
Tror inte det skulle uppfattas som en komplimang av henne, så berättar inte om bloggen idag.
Kn ju redigera om hon ska läsa.......NOT....redigerar inte.
Skrivet e skrivet.
LÄser ju inte ens igenom va jag skrivit, å ännu mindre redigerar.....så gäler att passa mig.
Blir inte äkta annars.

På Ons ska jag bjuda på smörgåstårta i AA gruppen.
Som vanligt tycker en del att jag ska hålli mina pengar och att det nog är för dyrt att köpa smörgåstårta till 12, 15, 18 stycken.
Dyrt?
Är ju billigt ju.
Kanske kostar 800 - 1000 kr.
Inget alls ju.
Kostade ju mer att grogga upp sig inför en fest ju.
Nägra goa Whisky, lite kök åsså en bunte öl, så va pengarna snart där.
Å d va inte så sällan.
Så bjuder gärna på smörgåstårta, den alllra allra finaste.......e ju så billigt.
Måste minnas och komma ihåg hur d va innan.
När jag kom till AA hade jag inte 20:- att lägga i hatten. Ägde inte det då.
Det problemet finns inte längre, och det beror på att jag är nykter, och det beror på att AA finns.
Så varför skulle jag inte köpa smörgåstårta????

 5 ÅR.....mmmmmmmmmm
mumma föe sån som jag
e lite glad för detta, vilket nog framgår.
Känner lite att "målet" e nått.
Har fixat till allt från det gamla nu.
Har inget som släpar kvar.
Har kommit till livet på något sätt. Vardagen knallar på.
Livet knallar på.
Livet är här och nu, morgondagen skapar jag.
Jag bygger upp saker idag som jag har nytta av imorgon.
Så va det inte förr, då byggde jag upp och raserade varannan dag typ.
Därför är livet ganska enkelt.
Speciellt idag.

Njuter på denna dag.
#1 - - Judith:

Lämna du inte ut för mycket. Ni har ju inte lärt känna varandra så himla mycket ännu. Jag vet, jag är lätt som en öppen bok nästan direkt också men vissa saker kan man ju kanske vänta lite med. Du har ju skrivit om ganska mycket i den här bloggen. Du ljuger inte för henne alls. Herre Gud ni är väl inte ett par ännu?
Ta det du lugnt.
Njut av kvällen och se vad den ger. Om allt går väl har nig många kvällar till och då akn du berätta då.

Sköt om dig och ta det lugnt. KRAAAAM

#2 - - Micke:

ja, brudar, de är ett kapitel för sig!! hehe

Lycka till o njut av tillvaron!!

Have a good one!!

Till top