Möte

2007 / Permalink / 0
På mötet igår var det stegmöte.
9:e steget.
Vi gottgjorde personligen de personer vi skadat.....
Det är väl lite sådär med det steget för min del.
Har inte gottgjort, mer än till mamma å familj med att jag e nykter.
Har inte tagit kontakt med någon för att reda ut gamla saker.
Är lite sådär det där.
För det första är mina synder ganska långt bak i tiden, hade ju ingen kontakt med ngn de sista åren.
Vet inte heller vem eller vilka jag ska gottgöra och hur.
Visst, finns väl ett antal flickvänner som nog behöver en förklaring....fast komma med 10 års gamla grejer, verkar lite dammigt.
Å känner väl att det kanske är viktigare att lägga enerigi på de människor jag har runt mig idag.
På något sätt förlikades jag med mitt tidigare liv på köksgolvet.
Accepterade där och då mitt tidigare liv.
Vet att jag burit mig åt som ett svin ibland.
Men valde då 2003-04-04 att gå vidare till något annat.
Till detta.
Mitt tidigare liv har inte stört mig i min väg mot nykterhet och kanske är det så att den biten, antingen kommer senare, eller helt enkelt stannade kvar på köksgolvet. Lämnade den ångesten där.
Hade ångest så det räckte ändå.
Ångesten har idag släppt.
Känner mig i många stycken fri.
Lever ett "normal" liv.
Har fått till ett fungerande sätt att hantera mina dagar.
Många kanske skulle kalla mig arbetsnarkoman, men håller inte med där.
LÄgger otrolig energi på firman, men har en övertygelse att jag inom några år kan arbeta mig ut, bli överflödig delegera. Se till att få tid till mig själv samtidigt sdom firman tickar på.
Jobbar för min pension.
Jobbar målmedvetet för framtiden, så idag skörda imorgon.
KOmmer inte att lägga så många timmar som nu på firman framledes.
Kanske göra andra saker, köpa in konkurser, kanske en fastighet, kanske ngt annat, vem vet.
Men grunden är denna firma som jag bygger upp idag.
Denna firma ska bli grunden till framtiden.
Är grunden redan.
Har arbetat upp ett värde.
Börjar bli etablerad.
Utvecklar och försöker hitta vägar för att bli starkare, stabilare.
Är beredd att bredda mig, stå på fler ben.
Detta tar tid och energi.
Är en bit på väg.
Till top