Fylla...

2007 / Permalink / 2
...är ingen lösning.
Men visst vore det gott.
Ta en gin to´nic.
Sitta på en bar, kolla på folk......
Ta en gt.
Prata med någon galant dam
ta 2 gt...dubbla...
Börja sluddra.
Whisky e gott...för att inte tala om jäger.....
Vakna i ngns säng.
Fåglarna har skitit i min mun hela natten.....åh, vilken pärla jag vaknar hos. Fettpärla.
Ta sig hem,. var är bilen.
Åsåå äntligen, en kall öl.
En till.....

Hmmm......vore nog gott, fast kanske inte så lämpligt.
Hade förmånen att få vara nykter igår.
Slapp vakna idag som ett utsketet plommon på ett silverfat.

Vet inte varför jag ibland tror att det skulle vara gott med en liten drink i goda vänners lag.
Har för det första inga goda vänner som skulle drömma om att vara med då jag dricker.
Men det har ju aldrig hindrat, kan ju dricka med Kreti o Pleti åxå.
Ibland kommer det över mig som en snabb tanke.
Fast än så länge har jag nåden att tänka klart.
Se var jag hamnar.
Vet ju att alkohol inte är för mig.
En sak förbryllar mig.
Har det ganka bra, är ren och mår fint.
Ser en gubbe sitta på en bar, halvmosig.
Sitter där med sin öl, förmodligen varenda dag.
Känner ibland att det skulle vara ok.
Vet var jag skulle hamna, men det skrämmer mig inte.
Det är förbryllande.
Borde ju få kalla kårar, men inte. Kan nästan vara lite avundsjuk.
Däremot att se vanliga amatördrinkers, det får det inte att vattna i mun.
Det påverkar mig inte alls.
Blir inte det minsta sugen.
Men gubben, är oftast gubbe, som sitter å petar i sig.
Utan glädje.
Då rinner snålvattnet till.

Har en reservplan.
Har nog haft det hela tiden.
Har räknat ut att jag supit i ca 20 år.
När jag varit nykter i 20 år, då kan jag ta ett nytt beslut.
Kan dra mig tillbaka och sitta på en altan i dimman.
Otroligt korkad tanke, men den finns där.
Då är jag 60 år.
Spelar ju ingen roll då.
Fast har mött flera i Aa med liknande korkade tankar, som kommit fram, gått i pension.
Dom dricker inte, dom har insett att sista delen livet är bättre att uppleva medvetna, än att ligga utslagna med någon fånig tanke om att slappna av.
Delade om detta på sista mötet, fick massa leenden och igenkännande nickar i gruppen.
Så tanken är nog inte unik.
Men förbryllande.

Det enda jag saknar med drickat är att ta återställare.
Två iskalla Pipps blå, flaskor, på morgonen.
Känna dom glida ner.
Känna skakningarna upphöra, illamåendet segla iväg, lugnet.
Det saknar jag ibland.
Ska inte sticka under stol med det.
Dessa öl va de bästa, fast kvällen innan va inte alltid lika lugn och skön.......
Nä, har tagit beslutet för dagen, en dag till i nykterhet så får jag se imorgon hur jag gör.....

Kram på er därute i livet. 
#1 - - Christina W:

Kram på dig själv
Hoppas den här dagen blir alldeles kanonbra

#2 - - Micke:

Jo, de där tankarna kommer ju emellanåt, men det är ju bara som du säger själv "korkade " tankar!!
Ibland kommer ju en slags uppgivenhet, kanske detta kommer sig av att du nu är singel igen, att det i framtiden inte spelar någon roll.
Har själv tanken på vad som händer om min fru går bort innan mig, vad har jag då att leva för nyktert?
Jo, för min egen skull naturligtvis, att kunna finnas där för mina andra olycksbröder och systrar.
Har själv hittat min plats där jag tror att jag i framtiden kan få vara ett stort stöd för andra människor, ett ställe här i stan som har med en TRAPPA att göra!
Det är förutom att jag kan göra nåt för en annan människa också bra för min egen drogfrihet, alla mina korkade tankar jag haft emellanåt är borta 100%.
Önskar dig en fin dag broder!!
Kram

Till top