Förbannade gips.....

2007 / Permalink / 0
Sitter ivägen hela tiden.
Fast positivt är väl att nu är jag opererad.
det var lite mer skador än som framkom i Portugal.
Alla ledband var av.
Brott mellan anklarna och lilla vadbenet av på 2 ställen.
Dom har borrat genom  anklarna spänt en vire emellan och fixerat foten.
Har fått nytt gips.
Va lite läskigt att bli sövd, gick på en sekund såvar jag borta och vips var jag på uppvaket.
Fast va lite skönt att slappa på sjukhuset en hel dag.
Men hade liteont.
På fredagen tittade jag in på firman,men va lite seg så jag åkte hem.
En jävla påfrestning det här med operationer. Vad trött jag är.
Sedan kom mina föräldrar och hälsade på i helgen.
Skönt medlitehjälp hemma.
Mamma städade och ojade sig över hur ont jag hade. Åkte rullstol på ikea.
Jag påtalade för henne att vi nog ska vara glada att jag bara btutit foten och ine fortsatt att supa. Hade nog setati rullstol nu om jag fortsatt
Då blev hon lite gladare.
Lätt att vara irriterad på småsaker när jag egentligen vet alternativet medKun Alkohol.
DÅ hade jag varit dålig......riktigt dålig.
Så med hjälp av min nykterhet och vetskapen om lternativet så tar jag denna fotmed jämnmod.
Fast ramlade igår.
DSatte ifoten.
Gjorde ont.
då kom hunden och lade sig hos mig, tröstade mig.
Jag fik tårar i gonen av hanstillgivenhet.
Han låg alldeles stilla och bara fanns där.
Till top