Är så lätt att...

2007 / Permalink / 1
...skylla på den andre.
Att E inte utvecklats som jag.
Att jag sitter på den rätta lösningen osv.
Men hon kom ner på firman igår.
Är ganska arg på henne. Tycker att hon gjort dåligt mot mig.
Är missnöjd, eller egentligen, ledsen, att jag inte var/är mer värd för henne.
att hon utan att blinka kan överge mig nu.....i min något utsatta situation.
Är ju inget man kan göra åt om kärleken tar slut, men att visa total empatilöshet är något annat.
Jag hade aldrig behandlat henne så. Oavsett om det var slut på mina känslor eller ej.
Har ju att göra med medmänsklighet.
Så har hon mage och ringa mig och fråga hur det e med hunden.
Jo hunden mår jättebra, han har motionerat hela grusgången i 3 veckor.
Visst tycker jag lite synd om mig, med all rätt.
Har det jobbigt med mitt jävla ben i paket.
Men......
Är inte bitter, snarare ledsen över E.
Och....
Det finns andra människor här i världen.
Träffade på en gammal klasskamrat från grundskolan.
Hon är nyinflyttad till orten.
HAr inget vidare umgänge eller så.
Hon promenerar ofta.
Hon tar med hunden.
Hinden är jätteglad.
Så mitt största problem är inte så stort.
Det löser sig.
Min högre makt hjälper till, bara att ta det lugnt och inte bryta ihop.
Så det funkar med hunden.
Men visst känns det trist och jag blir irriterad på E som straffar hunden.
Benet läker tids nog och jag kommer att lösa detta, fast visst e det onödiga besvär.
Har så svårt att se logiken i hennes tänkande.......

Nåväl, igår kom en klippare in på firman.
Han har varit här förut.
Erbjudigt lite varor som han importerat. Har sagt att det e intressant, men varit lite avvaktande.
Igår kom han och hade en leverans till mig.
Ville ha 8000 i förskott till tull och sånt.
Funderade en bra stund.
Ska jag eller ska jag inte.
Kan ju bli rätt blåst på stålarna, men kan å andra sidan gör en bra affär och på sikt kan det vara ett mycket bra samarbete. Han har kunskap om handel inom eu och vi slipper dyra importörer.
Så jag chansade.
Gav honom stålarna.
Tänkte som så att tänk vad stålar jag sparat genom att inte supa, spela eller ha massa dåliga fruntimmer.
Så tog bara lite av vinsten.....
Loosar jag kommer jag bara att glömma detta och om någon frågar något om det kommer jag inte förstå vad dom pratar om.
Då har jag förlorat lite pengar, men i alla fall försökt....
För att misslyckas krävs det man försöker lite.....
Å så tänkte jag som så, har ju haft massa otur ett tag nu, måste ju vända, varför inte idag.......
Så det är lite spännande att se om det funkar eller inte.
Som att spela nästan.......*ler*

För övrigt är det mest synd om mig tycker jag..........men egentligen är det inte det.
Tänk om jag supit, hur hade jag mått då?
Benet läker på några veckor, superiet blir bara värre.....så egentligen inget att gny om.

Blir glad över alla er som skriver kommentarer och bryr er.
Känns gott i min själ.
tom coz har skrivit positiv kommentar......*ler*
Kram
å Jättekram på er
#1 - - coz:

Jo tack du!
Jag tror att ödet på något sätt vänder när man blir nykter.
Allt man gjort andra kommer tillbaka som ett brev på posten.
Ha du inte märkt att det har börjat?
Hur var du mot kvinnor när du söp?
Inte egoistisk va?
Det var ju det man var.
Och nu får man tillbaka med samma medel.
Gud vet vad han gör.
"Tand för tand" du vet.
Ha det gött där nere nu!
Och försök för fan att slappna av!
coz

Till top