Roligt med alla kommentarer.

2007 / Permalink / 0
Väckte lite funderingar.
I Lördag var jag ut och käka de med L.
Hon frågade om det gick bra at sitta på en krog.
Om jag inte blir sugen.
Tänkte en stund.
Svarade som så att idag har jag ett val.
Kan välja.
Väljer att inte dricka.
Kan bara gå....ja ja då, hoppa.....fram till baren, beställa det jag vill och vips så står där whisky, öl vin i långa banor........OM jag vill.
Det är mitt val.
Hon frågade om jag inte skulle tåla att ta en öl.
Självklart tål jag en öl.
Skulle inte skada mig mer ä någon annan.
MEN.....jag har valt att inte dricka.
Jag har kommit en bit på väg så jag slipper att tvingas hälla i mig.
Jag vil helt enkelt inte ha.
OM jag ville ha, då skulle jag direkt beställa in,.
Skulle inte kämpa emot en enda sekund. Ta in det jag e sugen på, å hälla i mig.
Har INGEN lust att kämpa mot det jag egentligen vill.
Kan inte, vill inte, ska inte.
MEN jag vill inte ha. Har valt att inte dricka idag.
I det beslutet hjälper mig AA varje dag, får verktyg och input så valet är enkelt.
Men skulle jag vilja dricka, ja då skulle jag dricka.
Skulle inte vilja leva nykter om jag egentligen vill dricka.......sicken skitnykterhet.
Gå på vita knogar i en värdelös nykterhet.
Skulle förmodligen må ganska bra i min fylldimma.
Skulle nog kunna dricka igen,, iaf några gånger, utan att det skulle bli fiasko.
Men har bevisat för ig själv undet 20 år att jag inte kan hantera alkoholen, ställer till det för mig.
Kör på fyllan, stökar med folk, ljuger och beter mig allmänt korkat.
På nykter kaliber gör jag inte sådant.
så Coz, vill och kan du dricka, så gör det. Ingen skugga på dig.
Vi andra, eller i alla fall jag, får nog vackert hålla mig till beslutet att alkohol inte är för mig.
Men visst har du rätt i att en öl inte skulle skada mig, självklart inte.
Det är dom nästföljande tusen som kan ställa till det lite.....
För mig är det åxå så, att EN öl....vafan e de.
Skulle aldrig falla mig in att ta EN öl...

Kram på er därute å tack att ni läser och bryr er....
Till top