Igår...

2007 / Permalink / 1
.....va jag på möte.
Är gott att vara på möte.
Mår bättre av att gå på möte.
Blir lugnare.
Känns mycket lättare efteråt.
Även att jag mår bra och känner mig tillfreds innan mötet, så är det alltid bättre efteråt.
Får något att ta med mig.
Något som jag inte tänkt på.
Är pigg idag, vaknade tidigare, har sovit bättre och är mer utvilad.
Trots att jag egentligen inte behövde något möte igår.
Det är så det fungerar, går jag på möten som jag ska så blir det enklare att leva för mig.
Gör det enkelt.
Om inte, trasslar det till sig.
Börjar tänka i egna bakvända banor och livet börjar plötsligt krångla.
Människor gör konstiga saker och irritationen växer inom mig.
Går på möte regelbundet och människor är plötsligt samarbetsvilliga och tillför saker i mitt liv.
Konstigt hur människor är....*ler*
Funderar ibland på var alla idioter, som det kryllade av då jag söp, tagit vägen.
Då, då alla onda människor ville mig illa, alla dessa har försvunnit idag....
Slarvar jag med möten och inte tar hand om min nykterhet, kommer dom sakta smygande tillbaka.
Konstigt......

Idag ska jag försöka att få en bra dag.
#1 - - coz:

Vad fan!
Får inte en människa tänka i sina egna banor
längre?
Oj oj oj.
Det doftar hjärntvätt.
Hur kan du ha det så där?
Du tror inte längre att du kan tänka själv eller?
Du måste ha blivit djävligt skadad av alkoholen.
Osäkerheten lyser mellan raderna i dina skriverier.
Tänker du börja dricka efter att du fått tänka för dig själv ett tag?
Det tror jag inte.
Folk har tutat i dig att du inte kan klara dig utan AA.
Tänker du aldrig börja
tänka själv?
Jävla skrämselpropaganda.
Hårda bud i Mellerud!
Din polare.
coz
(Eller den listige fi)?

Till top