Zindrina....

2007 / Permalink / 3
...att kämpa. Att våga. Att tordas förändra.
Är lätt att säga, krävs så mycket beslutsamhet.
Är så läskigt med det nya livet.
Så mycket tankar.
Ilskan rinner ur öronen. Livets bitterheter och elände frodas i en malande ilska.
Vet.....
Minns....
MEN.....här kommer mennet....det blir bättre.
Så sa dom till mig.
Det blir bättre.
Jävla idioter tänkte jag, lätt för er å säga.
Ni hade det säkert inte lika jävligt som jag.
Så jävla lätt å säga.....
Nu säger jag det själv, det blir bättre, lite bättre för varje dag.
Ser i ögonen på de som jag säger detta till.
Dom tänker jävla idiot, vad vet väl du. Du hade det så mycket enklare än jag...
Ser paniken, ilskan i deras ögon.
Idag vet jag att det är en frihet att vara nykter.
En frihet att kunna välja.
JAg kan gå in på vilken bar jag vill å beställa in sprit, inga problem.
Jag skulle bli serverad.
OM jag väljer det, jag kan åxå välja att inte göra det.
Det är frihet.
Förr av jag tvungen att beställa in öl, efter öl....
Idag slipper jag.

Vet att detta är en ringa tröst i förvirrad tid.
Men sann.
Att härda ut, göra det jag blir tillsagd, INTE argumentera, våga gå emot mina rädslor.
En Dag I Taget.
Bara idag.

Så, vips, har det gått snart 5 år.......
En Dag I Taget

Kramar dig genom Etern.......
#1 - - Zindrina:

Tack, blir så berörd a det du skriver.

Just nu inne i en folköls period..orkar inte skriva, säga nåt.

Behandlinge börjar på måndag, undrar om den kan ge mig en spark i rumpan, så att jag fattar.

Tack för att just dsu
finns hät.

//Z

#2 - - Judith45:

Tack från mig med. Jag gör allt jag kan för att härda ut också. Det går. En dag i taget, en timme åt gången. I dag bättre än igår.
Det är så lätt att fastna i det gamla. Att välja den nya vägen i stället är lite skrämmande. Vad finns där? Men jag vill inte dö nyfiken...

Möte ikväll. Jag är faktiskt glad jag har två program = fler möten. I kväll NA, söndag Al-Anon och det dubbelt då det också är områdesmöte i storstaden.

Och du Zindrina...jag ska "läsa" in mig på dig på din blogg men jag håller alla tummar jag har för dig och att du får förlängd tid på behandlingen.

Kram alla goa från Judith45

#3 - - Micke:

Gott att läsa!!
Från en blivande 12_stegare!

Till top