Mår som en prins.

2007 / Permalink / 2
Igår ringde jag till min sponsor.
Han är en riktigt bra kille.
Har inte hört av mig på hur länge som helst.
Men inga pekpinnar eller andra glirningar.
Han har inte ringt mig.
Håller sig bort, väntar ut mig.
Men finns där då jag ringer.
Precis så ska det vara.
Fast han har ju kommit bra mycket längre i programmet än vad jag gjort.
Han har ett så härligt lugn, ett eftersträvansvärt lugn.
Så lugn och fin kommer jag aldrig att bli, men kanske lite lugnare.
Är lite lugnare redan nu mot då jag söp.
Han kommer och hälsar på på Torsdag.

Det är så härligt i AA gemenskapen, man är alltid välkommen ingen ratar dig.
Hur galet det än blivit och hur djupt vatten jag än är på så är jag välkommen, bara jag har en önskan om att sluta dricka.
I söndags på mötet var det en kille som berättade hur han dagen innan druckit. Gömt flaskan och svept en kvarter.
Han tyckte nu att han var redo och att det inte var någon fara, kände sig stabil sa han.
Snömos och galematias säger jag.
Vem tror han att han lurar?...Sig själv möjligen.
Komma till ett AA möte och försöka lura i oss gamla fullbordslögnare något.
 Ingen sa något, låter honom komma till insikt själv, i sin egen takt.
Är viktigt att inte gå på, skrämma bort.
Kommer han nästa gång kommer han förmodligen att få med sig lite delningar i ämnet, men inga pekpinnar.

Har nu bestämt mig för att åka på flygresa till Azorerna.
Ensam.
Är lite nervös för hur det ska gå.
Har aktivt undvikit att resa sedan jag nyktrade till.
Känner att det är dax nu.
har något att resa för.
Flygning.
skall ta bergs och hangcertifikat.
Men lite oroande är det.
Inte att jag ska dricka, det kan jag ta antabus emot om jag känner så.
Nä, mer för att jag skall få en trevlöig resa.
HAr aldrig rest på nykter kaliber innan.
har stannat i baren på Landvetter och snaskat i mig ett antal gin tonic och sedan har det fortsatt tills jag åter varit på landvetter och resan varit över.
Denna gång blir annorlunda.
Mycket annorlunda.
Åker med ett gäng som inte spottar i glaset. Antar att dom flesta gillar att hänga i baren tioll sent på natten.
Men, det ska inte jag göra.
Ska vara nykter.
Ha en bra resa.
Ha roligt och uppleva saker.
Men hur göra detta på nykter kaliber?
En grannlaga uppgift att lösa.
Fast egentligen är jag ganska beredd.
Kan läsa böcker, ta promenader, gå på restaurang mm mm.
Finns ju massor som inte innefattar alkohol.
Men enkelt....nä, inget är enkelt.
är mogen för detta nu.
har undvikit att resa i över 4 år, måste ju våga.......
Vad är det annars för mening att vara nykter, å inte våga något.
Dä faller ju hela grejen.
Isf är det ju bättre att supa. Ska ju vara frihet att vara nykter utan begränsningar.
INGET ska begränsa mig bara fäör att jag väljer att vara nykter....
#1 - - Micke:

jodå, har man varit med ett tag så går man ju inte på dessa lögner folk drar för att lura sig själva!
Går ju själv inte på varken aa eller na, men jag kommer ihåg hur det kunde vara ibland...!
Lycka till med resan hörru, så klart att du ska iväg, nervös ska man vara, det hör till!
Ha de gött!

#2 - - Lasse:

Vad kul det låter, hängglidare eller vad det var. Har alltid lockat mig, och nykter tänker jag att allt är möjligt att prova på. Jag började med mc för några år sedan, över 50år, och blev fast direkt. Härligt att känna att du mår bra, du får ett lycka till på resan.
hälsningar Tumlarn
(Sprang du varvet eller:-))

Till top