Ekonomin....

2007 / Permalink / 1
....var helt under isen då jag bestämde mig för att bli nykter.
Hade kontokortsskulder och andra fylleskulder på över 300 000.
Sa till E då att jag skulle vara skuldfri inom fem år.
Nu är jag det.
Kommer att lösa in ALLA lån i och med husförsäljningen.
DET SKA BLI SÅÅ JÄÄVLAAA GOOOOTTTTT!!!!!

Kan knappt föreställa mig om hur det kommer att kännas.
Skuldfri.
Finns det.
Har dragits med skulder och kronofogdar, påminnelseavgifter i hela mitt liv.
Nu är det ett minne blott.
Har skaffat kontokort, men vis av erfarenhet är det ett betalkort.
Banken sa javisst och vips hade jag ett kontokort.
Skulle inte tro att det hade gått så bra för 5 år sedan.
Då ville inte ens råttorna vara med mig.
Då ägde jag endast skulder.
Snacka om sidovinst med nykterheten.
Från och med nu är jag fri.
Firman har heller inga lån och det har jag enträget sett till.
Har velat ta lån många gånger men avstått och gnetat på.
Nu får jag belöningen för detta.
Ett ganka enkelt beslut att ta idag. Idag vill, ska tänker jag vara nykter.
Imorgon är en ny dag och då får vi se.
#1 - - Micke:

Grattis... gott!

Till top