Vårkänslor.....

2006 / Permalink / 1

......har jag väl inte direkt, men lite börjar det kännas att mörkret är på väg att bli lite mindre monumentalt.

Ta ut mc:n vore ju inte fel, men ett tag dit för min del. 

Får dagarna att gå utan att anstränga mig just nu.

Vi har ringt mäklare nu.

Ska lägga ut huset på försäljning i nästa vecka någon gång.

Vi har sagt att vi får bo på firman över sommaren, så får vi se sen.

Vore ju inte fel att bli helt skuldfri.

Betala av alla gamla fyllesviter, en gång för alla.

Har vi ett billigt boende så löser vi det ganaks snart.

Fast det där med den nya butiken ligger och kluckar i bakhuvet hela tiden.

Nu lutar det lite mer åt att vi nog får stå över trots allt.

Vi drar på oss otroligt stora skulder och har 4-5års hårt arbete framför oss.

Verkar mer lockande att kunnna ta det lite lugnt, semester, sola och bada på sommaren.

Verkar ju som om vi skulle kunna leva på nuvarande butik, och kanske är det så att man nog inte ska gapa över för mycket. Visst vore det otroligt stimulerande och vinst och allt, men livskvalliten får stryka stort på foten,.....

Men vi får se, vi har inte bestämt oss än.


Vore skönt med ett boende som inte tar någon kraft alls ett tag.
Har ett loft på firman som vi ska inreda lite spartanskt, där kan vi husera en tid.
Vi räknade efter lite löst igår om skulder.
Jag har en hel del kvar av mina fylleskulder trots allt.
Är nog i  alla fall 200 som kan räknas som fylleskulder.
Å det e ju en slant.
Har inte velat se det, men är fortfarande på ekonomiskt obestånd, fast det funkar.
Men vet inte om jag känner för att ytterligare skuldsätta mig innan jag hunnit bli skuldfri från det gamla.
En härlig känsla vore det att vara skuldfri, helt skuldfri.
Vilket lockar och vilket är möjligt om vi inte tar på oss mer nu.
Men vi ska tänka igenom detta nogsamt igen och igen och igen och.....till slut ta ett genomtänkt beslut.
Mitt första genomtänkta beslut i livet tror jag.......

Kram på er därute.

#1 - - Micke:

Gamla missbrukarskulderär är tråkigt att släpa runt på, själv har jag 350-400 000 som jag drog på mig till sist. Men för att bli totalt fri från drogerna var jag ju tvungen att sluta arbeta och sadla om till något annat... och som student var det bara o sluta betala allt utom det viktiga. Nu har kronofogden mig, men det känns ok ändå, jag är ju drogfri och det är nr 1.. Ha det fint kompis.

Till top