Som Hand I Handske.

2006 / Permalink / 1
Vad enkelt allt é.
Det bara flyter på.
Livet löser problemen av sig själv.
Bara jag håller mina feta fingrar från syltburken, så löser sig allt.
Enkelt och utan att jag behöver lägga mig i.
Våren kom med expessfart och med detta högsäsong i butiken.
Valet att ta uppdraget kändes rent dåligt.
Stressen kom smygande.
Har inte lärt mig att låta bli att oroa mig.
Nu har jag oroat mig för April jättemycket.
Men på uppdraget har det blivit en lucka.
Dom frågade om jag möjligtvis kunde tänka mig att göra en paus i uppdraget och återkomma till hösten.
Dom ville spara timmarna till andra arbetsuppgifter.
Som om något hade kunnat vara bättre.
Går hem i morgon och återkommer då säsongen är över.
Det bara löser sig.
Tänk alla timmar jag har oroat mig för hur allt ska kunna lösas.
Allt löste ju sig själv.
Måste fatta att jag inte är kapten på skutan utan ska bara hänga med.
Oroa sig för framtiden är ett bra sätt att förstöra dagen idag.
Om jag då kunde lära mig......

På söndag hämtar jag hem hunden.
På Söndag har vi visning av huset, var viss 6st som hade anmält sig redan.
På Söndag får vi se.

Känns otroligt bra just nu.
Friheten flåsar mig i nacken.
Ska bli så jättekul att komma till butiken.
Tänk vilken frihet jag har framledes.
Vet ju att sonen kan.
Gissa vem som kommer att ha lugna förmiddagar, inte sonen i alla fall.
Ska ta det lugnt på mornarna,, gå ut med hunden, äta frukost, softa.
Arbeta och stå på kan sonen göra.
Vilket lyft i livet.
Apropå lyft, kan ju åka ut på förmiddagarna och hålla på med flygnignen, är ju inte så ofta som vädret tillåter, men nu kan jag passa på när vädret är med.
Härligt. 
#1 - - coz:

Du blev ju aldrig fri.
Du blev din butik.
Jag tror du är väldigt illa ute.
AA?
Man kan ju jobba ihjäl sig också.
Det är inget "värde" i det heller.
Nu är du fast i din inbillade frihet.
Varför inte göra sig fri på riktigt?
coz

Till top