Solen......

2006 / Permalink / 0
.....skiner.
Ute.
Själv sitter jag framför en burk.
Är fjättrasd.
Känner för att vara ute.
I sluset.
Men sitter här i mörkret och längtar ut.
Längtar tils detta uppdrag är slut.....faan vad jag längtar efter det.
Vill till butiken.
Vill bli fri igen.
Är så trött.
Trött på att jaga.
Att vara köpt.
Egentligen skulle jag bara resa på tjockröven och gå hem.
Men sitter tålmodigt timme efter timme och gör det jag skall i burken.
Konstruerar.
Är egentligen roligt jobb, men solen skiner ute och jag längtr ut till mitt eget.
Är inte med här egentligen. Är bara besökare.
Besökare i verkligheten.
Besökare i mitt gamla liv.
Fast utan alkohol.
Va enklare då jag kunde trycka mig full av alkohol på kvällarna och svimma i soffan, nu är jag klar och redig i pannan mest hela tiden.
Va enklare att stå ut då.
Fast jag stod egentligen inte ut då heller, bara trodde att jag gjorde det.
Kan inte riktigt förlika mig med att vara på en stor arbetsplats och bara försvinna i grådammet.
Vill hellre vara på min egna firma.
Fast glädjen den dagen detta är över och bankkontot fyllt kommer att göra att jag kommer att se tillbaka med glädje.
Vara glad att jag gjorde detta.
För det är värt det, fast solen skiner.....
Solen kommer att skina ännu mer då jag kommer ut.
Då är det sommar.....kanske.

Det har blivit jättemycket att göra på firman.
Vet inte om det funkar bättre eller sämre eller lika bra som då jag är där, men tror att vi nog tappar lite kunder.
Sonen är väl ingen stjärnsäljare direkt, fast å andra sidan så vet ju kunderna att jag kommer på eftermiddagarna å dom som vill handla av oss kan nog vänta ett par timmar isf.
Ska inte oroa mig över saker.
Ska försöka släppa taget och inse att dom nog gör det bästa dom kan och det får räcka med det.
Till top