Känner mig......

2006 / Permalink / 1
....lugn, trots allt.
Allt som snurrar runt mig.
Mycket saker som händer hela tiden, men på något vis har jag lyckats behålla lugnet.
Trots röran på firman, så har jag inte skällt eller dummat mig.
Försökt, och lyckats, med att komma med förslag uppgifter som löser problemen istället för att skälla och domdera.
Ska börja köra den stilen istället.
Måste vara bättre, framför allt för mitt eget blodtryck....

Tänk om detta hade hänt då jag va aktiv......vojne vojne vojen.
Sicka utskällningar, sicken stress.
Hade betett mig som ett urbota fyllo.
Ser ibland mig själv i butiken, kan vara en kvinna eller man, ett fyllo.
Ska handla till sitt barn.
En del "kompenserar" och handlar dyrt och fint, andra snålar så det räcker till drickat.
Få har någon mellanväg.
Ser desperationen ligga under ytan och lura.
Utbottet är där.
Känner igen rörelserna, telningens försiktiga steg, partnerns vandring på skör lina.
Allt kretsar kring fyllot egnetligen.
Barnets inköp blir på något sätt sekundärt.
Först och främst fyllots behov.
Ibland har jag lust att peta lite på bubblan, men avstår så klart.
Bubblan är så tydlig att jag upplever att jag kan ta på den.
Fyllot känner ibland att jag ser, ser saker som brukar passera obemärkt.
Direkt reagerar fyllot, exakt som jag en gång reagerade.
Gillade inte nyktra människor då.
Fyllon gilar inte nyktra, särskilt inte nyktra fyllon, såna som jag.
Vi är jobbiga, upplevde det själv.
En kille P som brukar hjälpa mig lite gillar honom nu, men när jag träffade honom första gången tyckte jag attt det var en idiot.
Fattade inte varför men ogillade honom starkt.
Nu vet jag att det berodde på att han var ett nyktert fyllo, jag ett aktivt.
Upplever detta nu från andra sidan.
Vilket inte är så oangenämt.
Detta gör att jag kan hålla fokus.
Det viktiagste först.
Nykterheten.
ALLT annat löser sig......Bara jag är nykter.
Nykterheten är nyckeln.
Nykterheten är friheten.
Nykterheten är lugnet, stabiliteten.
Nykterheten är att välja livet.

Faan vad bra jag har det när jag tänker efter......är ju nykter och solen skiner.
Sonen och E är nöjda, hunden kommer till helgen.
Kan man ha det bättre????
#1 - - Micke:

Gillade själv inte fyllon förrr, jag var ju narkoman medan de var "loosers", jösses vad man gör för att må bra själv..
Vi har alla samma helvete att gå igenom innan det blir bra..ha de gött..

Till top