Funderar på att sluta.....

2007 / Permalink / 5
......blogga.
Känner mig inte längre så inspirerad.
Har inte längre något intresant att skriva om, blir mest bara vardagsgrå reflektioner.
Har slutat,för lnge sedan, som krönikör på en nätblaska.
Annat var det när kampen mot Kung Alkohol glödde.
Då var det lätt att skriva massor.

Kanske är dax att sluta här.
Gå vidare.
 Min kamp är inte så mycket att skriva om längre, ska inte påstå på något vis att jag är frisk eller har mitt på det torra.
Men syftet med denna blogg var att få skriva av mig, kanske bli läst av människorsom det ger något.
Så är det också.
Tror att många läst och blivit berörda.
Men nu, känns det hela mest avslaget och inte längre så viktigt, nu är jag en människa  i mängden.
En vanlig människa med fördelar och brister som dom flesta.
Har en vardag som dom flesta.
Inget unikt eller avvikande.
Ganska nöjd med det.
Nöjd med att mit tbehov av att synas dämpats.
Mitt ego har dragit sig tillbaka.
Varför skriva om det bara är för att jag gjort det så länge?
Snart 5år av mitt liv finns på denna blogg.
Kanske skall jag fortsätta tills min 5 årsdag.
Eller varför vänta?

Får se hur jag gör......
tar inget beslut idag.

Enda vettiga beslut jag tagit idag är att jag idag skall vara nykter.

Kram på er
#1 - - bror:

Jag tror inte man är frisk(från alkoholen) innan man
kan sluta älta om alkohol för resten
av ens liv.
När det inte är nån "big deal" längre,så att säga.
Blogga som en "Svensson" vet jag!
Men lägg inte ner bloggen.
Låt den vila.
Annars ångrar du dig sen.
Ha det bra!
bror

#2 - - Mona:

Tråkigt om Du slutar blogga. Jag tycker ju inte att din blogg är ointressant. Den visar istället att Du har utvecklats i din nykterhet. Jag har läst dina funderingar och dina resonemang med stort intresse. Jag känner igen mycket av det från mitt eget liv. Jag har varit nykter i 18 år men tycker inte att jag "kommit ifrån" min alkoholism. Jag kan inte säga att jag längtar efter alkohol eller ens är särskilt rädd för att börja dricka igen. Däremot har jag fortfarande kvar en del "alkoholistiskt beteende". Jag tror också att skulle jag släppa det helt och försöka vara en "vanlig svensson" så kanske jag snart skulle sitta där med glaset igen. Därför tycker jag att jag behöver lyssna och läsa vad andra säger och skriver om alkoholism. När det gäller dig så har jag också tyckt att det har varit intressant att se hur Du jobbat med ditt företag. Jag hoppas det fortsätter att gå bra, både för dig personligen med son, kärlek, bostad och med företaget. Om Du nu slutar blogga så vill jag tacka dig för vad det har givit mig att läsa din blogg. Jag instämmer dock med föregående kommentar, "låt bloggen vila, lägg inte ner den". Lycka till./Mona

#3 - - Micke:

Du har inspirerat mig mycket, fått
mig att tänka till faktiskt både en o två ggr!
Du må vara alkoholist o jag Narkoman, men beroendet är det samma!
Säger som nån annan här, låt bloggen vila eller skriv annat, men ta inte bort den snälla!
Den är en inspiration för oss andra!
Stor kram från mig!

#4 - - Lasse:

Allt gott till dig gamla fyllo! Jag har inte gett upp tanken på att vi ska ses vid startlinjen på något lämpligt motionsarrangemang i Göteborg nästa år, har du?
mvh Tumlarn

#5 - - Mr Ke:

Kanske är jag konstig, men jag tycker att något av det mest värdefulla är glimtar ur andra människors vardagsliv. Celebriteter etc göre sig icke besvär, dom är undantagsfall och för övrigt fantastiskt tråkiga i sin strävan att ha en image.
Ha ett bra liv, alla vardags-människor!

Till top