Sonen och jag...

2007 / Permalink / 1

....va ju iStockholm på mässa. Va massor att tiitta på. Jobbigt att gå runt.
Mina leverantörer, de jag köper mest av, va otrologt nonchalanda och arroganta mot mig. Undrade vad jag gjort, men troligtvis är dom vana att bestämma över oss som är små och obetydliga.
Gjorde ett snabbt överslag och räknade ut att jag nog handlat för en hel del det senaste året och adom nog borde vara lite mer rädd om sina j´kunder. Satt och övervägde om jag skulle be dom dra åt helvete direkt på plats, men som tur var sa jag inget. Sonen sa att han såg precis vad jag tänkte och han hade inte blivit det endaste förvånad om jag gått igång på deras beteende. Tänkte ett tag att jag nog inbillar mig, men sonen undrade varför dom var så underliga.
Jaa du det undrar jag med.
Men bestämde mig i bilen he och idag under dagen att jag ska säga ifrån på ett internationellt och mycket bra språk, det ekonomiska, jag skall handla tillbehör och i minsta möjliga varor från dessa i år. Antar att det kommer att vara lite tjurigt då vi ses nästa gång, och så får det nog bli.
Gillar inte att dom e så helt utan ödmjukhet.
Men stålar brukar vara ett bra sätt att markera sitt missnöje med.
Kan ju gå så att jag missar dessa grejer, men då får det gå så, inte mer med det.

Det var i alla fall en givande resa med andra leverantörer, så det lyfte lite...
Tur att jag numer är nykter och hade denna gång möjlighet att lägga band på mig.
Men enl sonen lyste det om mig vad jag ansåg om situationen, fast jag är inte helt säker på att dessa blinda elefanter insåg detta. Dom trodde nog att dom har mig som i en liten ask och ensidigt sätter alla regler, men så är det inte. I min butik bestämmer jag och ingen annan. Punkt.
Vill dom bestämma något så är butiken till salu.

Sonen är väldans trevlig att ha med, han hänger på och lär sig efterhand. Han kommer att bli en bra tillgång när han fått lära sig.

Annars går vi mest i utvidgningstankar. Om vi ska sälja halva butiken och investera i en ny, en stor rackarns butik. Men vi vet inte riktigt än. En ny butik drar med sig mycket jobb, men även möjligheter att få det ganska bra.Vore kul att se och höra mina kaxiga leverantörer om detta skulle gå i lås. Skulle i så fall bli en ganska stpr kund, kanske den största om jag väljer att sälja deras produkter, fast då får det allt bli lite mer ödmjuka förhandlingar. Det skulle glädja min gamla fyllesjäl att bara avvakta och se vad som händer, vara motsträvig och ifrågasättande. Påpeka deras upprädande på mässan och oskuldsfullt fråga om dom har bytt strategi? Jag kommer i så fall få ta över andra leverantörer som tom är stärre än dessa så jag behöver i såna fall verkligen inte krypa och be.
Skulle vara trevligt.
Mycket trevligt.
Men vi får väl se vad som händer....   

#1 - - Micke:

Är man inte mer rädd om sina kunder så tycker ju då jag i allra ödmjukaste ton att de faktiskt kan dra just åt helvete...Vicket slödder... ha det fint i nykterheten.../Micke

Till top