Men visst var det roligt förr....

2007 / Permalink / 0

då, då det begav sig.
Kom å tänka på hur det var förr, pga mitt tidiare inlägg.
Kom å tänka på en dag.
Kom å tänka på vad jag idag slipper.

Vakande sakta till sans, klockan skrällde.
Satt i soffan, tvn var på.
Dreglet rann på min haka.
På bordet stod en tom bag in box, Tivoli, ett surt vitt vin.
Dricksglaset var inte riktigt tomt, drack alltid vin ur ett stort ölglas.
Svetpte slatten, fast det var inte vin, det var sprit.
Spydde som en räv.
Hade druckit en bag in box och en halvpanna, därav mitt mående, men det fattade jag inte nu.
Måste till jobbet.
Tittade på tandborsten, spydde igen.
Kravlade på mig lite kläder och kom iväg.
Härligt frisk och sund.
När jag satt i bilen lovade jag mig själv heligt och dyrt att idag skulle jag inte dricka något, idag skall jag vara nykter.
Skulle göra färdigt några saker i datorn som jag vid 10-tiden skulle presentera inför projektet.
Huvet snurrade, såg bara massa flimmer i skärmen.
Fick gå på toa å spy några gånger, det där gröna som kommer är inte så gott, lite småsurt faktiskt.
Fick ihop mina papper och mötet startade.
Där satt gossar från ABB och projektledningen.
Förevisade det jag hade åstadkommit och frågestund inleddes, ursäktade mig artigt om att jag nog var tvungen att bryta lite för ett toabesök, vilket inte var så ovanligt.
Tittade mig i spegeln, hur faan kan dom ta mig på allvar.
Kallsvetten rann åsså kom spyorna igen, härligt grön kletslem.
Tillbaka till mötet och besvara frågor.
efter mötet hade jag fått lite mer att ta tag i, gossarna hade varit så nöjda med mitt arbete så långt.
Äntligen blev klockhelvetet så pass mycket att jag kunde stämpla ut.
Tänkte att idag skall jag hem å sova, SKA vara fräsch imorgon.
Lovade mig själv detta heligt när jag satte mig i bilen.
Men det kunde ju inte skada att åka förbi bolaget, kunde ju köpa hem lite till helgen, några öl eller så.

Dagen efter vaknade jag i min säng.........som ett svin.
Spydde, klädde på mig och for till jobbet.
Lovade mig själv heligt och dyrt att idag skall jag inte dricka något, idag blir det inte som igår.

Till top