I helgen...

2006 / Permalink / 0
.....Hämtade jag hem hunden. Det var som om han viste att jag skulle hämta honom. När jag hälsade på honom förra helgen blev han som tokglad och ylade och grejade, nu ett betydligt lugnare beteende, såspm han brukar vara. Cool. När vi kom hem, gick han sin vanliga runda, skulle ut på altanen och sedan var det inget med det. Men han sov i hos mig, han brukar ligga i rummet annars, på soffan, men nu var han i rummet och tittade till mig löpande under natten, nosade på mig. På Söndagsmorgonen tog vi vår promenad, det var mysigt. Längtar till uppdraget är över och jag får tillbaka min mornar med hunden. Är ingen hit att hålla på så här, men ekonomin gör att jag är gansk tvungen att ta detta. Funderade då jag promenerade om hur jag egentligen vill leva mitt ilv. INte vill jag ha det så här, ensam ute i skogen. Är aldeles för mycket själv för att jag ska gilla det i längden. E är hos mig för sällan. Vill, oavsett om vi tar den nya butiken eller ej, flytta in till bebodda trakter. Vill skaffa mig ett radhus. Ett enkelt boende, fast med uteplats. Där det finns cykelvägar och löpslingor, olika promenadvägar nära till affärer osv. Skulle vilja bli cykelburen istället för att alltid behöva ta bilen. På det viset skulle de nya butiken ge mig mycket, skulle komma in till stan, få det lite enkelt. Tror att jag igår tog ett beslut, ett beslut om att jag under året skall flytta, oavsett hur det är på jobbfronten.
Till top