Det rullar på.

2006 / Permalink / 1
Dagarna går.
Har börjat längta ordentligt till den dagen uppdraget är slut.
Är segt att åka varje dag, men bankkontot fylls på ett behagligt sätt, så någonstans är det värt det.
Men livskvalliten är det sämre med.
Vi ligger mest framför tv:n då vi e hemma.
Har gått upp i vikt igen åxå.
Å hur kul e det.
Passerade 100 strecket igår........igen.
Är ju lite depremerande.
Får ta i det i Maj.

Planerade lite och kikade i almanackan.
Vet ni att om jag lyckas hålla mig nykter i Mars och några dagar i April, då har jag ta mig faan varit nykter i 4 år.
4 år är ju egentligen inte möjligt att vara nykter, men ......en dag i taget.
Innan 2003-04-04 kunde jag knappt vara nykter i 4 dagar, hade sällan 4 dagars nykterhet då.
Nu, hur många dagar som helst.......
Trodde att det där med tiden skulle vara en större grej, men det är inte så stort, tänker sällan på hur lång tid ja gvarit nykter. Nykterheten är en färskvara.
#1 - - Jörgen:

Ja det är så, det är en färskvara.
Jag är på mitt fjärde jag med och kommer ihåg att det var viktigt en gång i tiden. För mig tror jag det mestadels handlade om att det funkade bra att ha lite positiva mål och att faktiskt lära mig att tiden kommer, "en dag i taget".

Det viktiga nu är nog att inte glömma eller att på något sätt förringa det faktum att det fortfarande rör sig om "en dag i taget", oavsett hur stabil dagen idag kan kännas.

Grattis i förskott! :o)

Till top