Beroende....

2006 / Permalink / 0
.....på vaddå?
Men är även beroende av snus.
Det irriterar mig mer och mer.
Häromdagen fick jag fjanta iväg till macken på kvällen för att köpa snus.
3 mil, så irriterande.
Har bestämt mig för att jag skall lägga av med snuset.
innan 2007 är till ända skall snuset vara ett minne blott.
Farsan kunde sluta, han bara la av.
Men jag måste, med min bakrund, tänka mig för lite extra. Inte bara stå på och tro att det e så enkelt.
Vill ju inte trilla dit på ett återfall bara för at jag ska lägga av att snusa.
Men har bestämt mig nu, definitivt. Ska sluta.
Men känner mig lite som innan jag kom till skott med spriten, jag slutar imorgon.
Vet inte hur många gånger jag sa det till mig, imorgon, nästa vecka osv.
En dag 2003 04 04 var det dax. Hade inte behövt oroa mig för dagen jag skulle sluta, när dagen kom så var det att sluta eller dö.
Så är det förmodligen inte med snuset.
Motivationen är inte på långa vägar lika stark.
För mig är det nog svårare att sluta med snuset.
Men ska planera noggrannt och göra ett riktigt försök att lägga av med snuset.
Har inte planen klar för mig men kommer att återkomma i ämnet.
Till top