Hysteri och irritation...

2007 / Permalink / 0
......på och utanför arbetet.
Har aldeles åt helvete för mycket att göra.
fast egentligen är det nog mer att stöttningen från min omgivning är sådär.
Allt som inte jag tänker på blir skit.
Igår skulle jag åka hem med bilen, fick soppatorsk.
Å hur roligt är det att promenera efter vägen efter 12 timars arbete.
Känns som att det är så med det mesta.
Skulle behöva en person som tog ansvar och tillförde energi.

Kom en kille ner och sökte jobb.
En äldre kille.
I min ålder.
Lugn och sansad.
Men har blivit lite luttrad.
Är inte lika övertygad om att alla vill ha jobb.
Trodde i min enfald att det skulle vara det minsta bekymret av alla, men efter 3 år så har jag börjat inse att det finns en hel del herrar i vår herres hage som inte riktigt är så där jätteintresserade av att göra för mycket.
Kan också bero på att jag för tillfället har svårt att betala hög lön, men ingen inser att det är så mycket upp till dom själva.
Gör någon ett bra jobb så kommer ju pengarna av sig själva.
Kan ju inte skjuta till pengar, utan dom måste ju gå ihop utifrån den verklighet som gäller.
Fast där klickar det lite.
Känns lite som om att lönen är en sak, arbetet en annan.
Där lönen är det som är viktigast och kommer i första rummet.
I min värld kommer pengarna efter arbete, fast jag kanske lever i en annan värld.
Mycket och bra arbete = mycker och bra lön.
har ingen förståelse för människor som tror att bra lön betalas ut till kleti och pleti.
Min känsla är att det ska utlovas hög lön, men det andra, hur dessas pengar skall komma in verkar inte vara riktigt lika viktigt.
Det finns ett samband där som ingen hittills har upptäckt.
Arbetar man noggrant och idogt, då går arbetet ihop och utrymme för hög lön kommer direkt.
Men ingen hittills har fattat detta.
Alla hittills har velat ha hög lön först och sedan i mån av intresse arbeta.
Funka rinte så.
Inte på ett så litet ställe som det här i alla fall.
Men skulle själv bli överlycklig om jag sökte jobb och hittade ett sånt här ställe.
Tänk vilken frihet, bara dra in stålar så chefen e nöjd och inget mer tjafs.
Till och med få bra lön......då, efter att arbetet är utfört......
Har svårt att förstå mig på alla människor och som tur är, är det heller inte min uppgift här i livet....
Till top