Gammal behandlad och klar....

2006 / Permalink / 2
På Söndag skall jag åka till mitt gamla behandlingshem och prata.
Skall prataom hur jag sluppit ta några återfall.
Har gjort det innen.
En lite konstig situation att sitta där.
Som om jag skulle veta.
Som om jag skulle kunna.
Som om jag var nyckeln till hur dom ska klara sig.
Jag vet inte hur andra gör/ska göra.
Kan bara hålla mig nykter idag för min egen skull.
Får frågor då jag sitter där om hur man ska göra.
Hur ska jag veta det.....

Men ändååker jag varje gång dom ber mig.
Har lovat mig själv att vara behjälplig om någon ber mig.
Det fanns människor där då jag var i behov av hjälp.
det som känns lite udda är att alla tror att jag sitter inne med svaren.
jag har inga svar på något, bara en fruktansvärd skräck och ångest inför att själv behöva lyfta nästa glas.

På jobbet är det lite lugnt nu.
grannfirman har under en lång tid spelat radio högt som faan, så det ekar in i min butik.
Dom har radion på jämt. Så in i helvete irriterande då jag försöker lyssna på annan kanal i datorn.
Har bett ödmjukt 2 gånger att dom gärna får stänga av radion då dom går hem.
Men resultatet har varit bristfälligt.
Tog fram min gamla bergsprängare.
Den är det bra kräm i.
Satte högtalarna in i väggen, valde en annan radiokanal.....åsså på med lite volym.
Tog bara en liten stund, så tystnade deras radio.
Dom ville inte heller ha 2 olika kanaler i öronen.
å nu är volymen precis så bra som den ska va.
Ödmjukhet är bra, om man bara är riktigt tydlig.......

 
#1 - - Lasse:

He he, ödmjukhet på rätt volym, det är grejer det!
Ha en bra helg,
Lasse

#2 - - cozmo:

Alkoholen kan man skita i
men inte verkligheten.
Bra gjort!
Hej.

Till top